• چ. اکتبر 23rd, 2024

گیر افتادن مادر و دختر انتاریویی در اتومبیل تسلا

به گفته زنی از انتاریو، اوایل ماه جاری باتری اتومبیل تسلای آنها از کار افتاد و او به همراه دخترش در اتومبیل گیر افتادند.

رایشو سینگ از برلینگتون گفت: «شوهرم نمی‌توانست در را از بیرون باز کند، صفحه نمایش کاملاً خاموش شد و من نتوانستم در را از داخل، پنجره‌ها یا از هر جای دیگری باز کنم.»

سینگ و دخترش جسلین در کانادا دی، سوار اتومبیل تسلا 2018 مدل 3 خود بودند که به محض قطع شدن برق اتومبیلشان، درهای آن قفل شد. هوای بیرون 35 درجه سانتیگراد بود، ماشین در حال گرم شدن بود و دخترش از این وضعیت ترسیده بود.

سینگ گفت: «در نهایت روش باز کردن دستی درها رو در صورت از کار افتادن باتری به یاد آوردم که با بالا کشیدن یک قفل دستی latch اضطراری است که در زیر کنترل‌های پنجره قرار دارد. ولی چند دقیقه طول کشید تا این راه رو به یاد بیارم و امتحان کنم چون دخترم خیلی وحشت زده شده بود.»

گرچه تعداد بسیاری از کانادایی ها در حال بررسی خرید اتومبیل های الکتریکی هستند اما باید بدانید که با افزایش عمر این نوع اتومبیل ها، باید باتری آنها را تعویض کنید در غیر این صورت ممکن است درها قفل شوند و داخل آن گیر بیفتید.

اکثر اتومبیل های الکتریکی دارای دو باتری هستند، یک باتری بزرگ که برای رانندگی در جاده استفاده می شود و یک باتری 12 ولتی کوچک شبیه به آنچه در زیر کاپوت اتومبیل بنزینی است که برای رادیو، شیشه های برقی و قفل درها استفاده می شود.

در ماه می سال 2022 جمیل جوتا در حال رانندگی با تسلا 2021 مدل Y خود در ونکوور بود که ناگهان خاموش شد و تمام برق آن قطع شد. وقتی دود در حال پخش شدن در ماشین بود، او از قفل اضطراری خبر نداشت و مجبور شد برای فرار از پنجره بیرون بیاید و در نهایت ماشین آتش گرفت.

به طور معمول برای باز کردن در تسلا یک دکمه وجود دارد اما وقتی برق قطع شود، باید از قفل مکانیکی اضطراری زیر کنترل های پنجره استفاده کنید.

سینگ گفت، پس از اتفاقی که برای خانواده‌ام افتاد، می خواهم به دیگران توصیه کنم که باتری 12 ولتی را قبل از اینکه از کار بیفتد تعویض کنند و به همه اعضای خانواده در مورد قفل اضطراری و نحوه باز کردن درها به صورت دستی آموزش دهند.

News Editor
Author: News Editor