• چ. اکتبر 23rd, 2024

یک آمریکایی پیرترین چترباز جهان شد

یک زن ۱۰۴ساله ماجراجوی آمریکایی از اهالی شیکاگو موفق شد با پرشی موفق از هواپیما رکورد سنی چتربازی را بشکند.

ک زن ۱۰۴ساله اهل شیکاگوی آمریکا که با واکر حرکت می‌کند موفق شد تا رکورددار مسن‌ترین فردی شود که تاکنون در جهان چتربازی کرده است.

به گزارش نیویورک پست، دوروتی هافنر پس از پرش از ارتفاع ۱۳۵۰۰ فوتی در فرودگاه اسکای درایو شیکاگو آمریکا در حدود ۸۵ مایلی جنوب غربی شیکاگو، سالم به زمین نشست و مورد تشویق دوستانش قرار گرفت.

سن فقط یک عدد است

یک آمریکایی پیرترین چترباز جهان شد

هافنر پس از ثبت رکورد هفت دقیقه‌ای چتربازی خود به دوستانی که منتظر او بودند گفت: «سن فقط یک عدد است.» در صورت رسمی شدن جهش هافنر، رکورد جهانی قدیمی‌ترین چترباز جهان را که در می‌۲۰۲۲ توسط لینئا اینگگارد لارسون ۱۰۳ساله از سوئد به ثبت رسیده بود را می‌شکند.

یک آمریکایی پیرترین چترباز جهان شد

این اولین باری نبود که هافنر به آسمان می‌رفت تا با چتر نجات به زمین فرود آید. این پیرزن ماجراجو با موهای نقره‌ای اولین بار در ۱۰۰ سالگی چتربازی را تجربه کرد.

یک آمریکایی پیرترین چترباز جهان شد

هافنر پیش از آخرین پرش خود در چتربازی، واکر قرمز رنگ چرخ‌دارش را کنار هواپیما گذاشت و با کمی کمک از پله‌های هواپیما بالا رفت و آماده پرش خود برای ثبت در کتاب رکوردهای گینس در ورزش چتربازی شد.د هنگامی که درب عقب هواپیمای اسکایوان، در فاصله بیش از ۲.۵ مایل بالاتر از سطح زمین با منظره‌ای از روستای میدوست باز شد او آرام و با اعتماد به نفس از هواپیما بیرون پرید و چتربازی خود را در کمال آرامش آغاز کرد.

یک آمریکایی پیرترین چترباز جهان شد

هافنر در این پرش از کمک یک مربی با گواهینامه انجمن چتر نجات ایالات متحده نیز استفاده کرد. هافنر پس از فرود ایمن بر روی یک زمین چمن فرودگاه، به سرعت توسط دوستانش سرپا شد و همه به او تبریک گفتند.

هافنر در ماه دسامبر امسال ۱۰۵ساله خواهد شد و ظاهراً هیچ برنامه‌ای برای کاهش هیجاناتش ندارد. او قصد دارد در آینده سواری با یک بالون هوای گرم را نیز تجربه کند.

News Editor
Author: News Editor