• چ. اکتبر 23rd, 2024

ارزان‌ترین محله‌های کانادا

برخی از شهرهای کانادا مکان‌های گران قیمتی برای زندگی هستند همانند ونکوور و تورنتوُ اما جالب است بدانید که در این کلان شهرها منطقه‌هایی وجود دارند که در لیست ارزان‌ترین محله‌های کانادا قرار گرفته‌اند.

بسیاری از کانادایی‌ها در حال حاضر در تلاشند تا بتوانند هزینه‌های زندگی خود را پوشش دهند. تورم و نرخ بهره همچنان بیش از حد تصور است و بسیاری از افراد به دنبال راه‌هایی برای کاهش هزینه هستند. در این مقاله به بررسی ارزان‌ترین محله‌های کانادا پرداخته ایم و در آخر هم برای افرادی که قصد جابجایی ندارند، راه‌حل دیگری آورده ایم.

  • برامپتون

برامپتون

یکی از ارزان‌ترین محله‌های کانادا که در شهر تورنتو قرار دارد محله‌ی پرامپتون است.  اگر دوست دارید نزدیک تورنتو زندگی کنید اما نمی‌خواهید هزینه زیادی بپردازید، برامپتون بهترین گزینه پیش روی شماست. شاخص هزینه‌های زندگی در حال حاضر در برامپتون ۶۱ است و با شهر نیویورک ۳۹ امتیاز فاصله دارد. جالب است بدانید که قدرت خرید ساکنان این منطقه در مقایسه با دیگر نواحی کانادا بسیار بهتر است و اگر به دنبال کاهش هزینه‌های خرید هستید، برامپتون گزینه مناسبی است.

البته باید اضافه کنیم که وضعیت بازار مسکن و اجاره در برامپتون تعریفی ندارد. میانگین قیمت خانه در این منطقه در حال حاضر ۱.۰۵ میلیون دلار است. توجه داشته باشید که میانگین حقوق این ناحیه در حال حاضر ۵۲ هزار و ۳۵ دلار است. بنابراین اگر دوست دارید خانه‌تان را بزرگتر یا اجاره را کمتر کنید، احتمالا برامپتون برای شما انتخاب خوبی نخواهد بود.

  • ویندزور

ویندزور

محله ویندزور انتاریو یکی دیگر از ارزان‌ترین محله‌های کانادا است که شاخص هزینه‌های زندگی در آن ۶.۶ است که با نیویورک ۳۹.۴ امتیاز فاصله دارد. هزینه زندگی در این منطقه به طور کلی به نسبت سایر نقاط کشور ارزان‌تر است و اجاره خانه معقولی هم دارد. با این حال، باید اضافه کنیم که درآمد شما در این منطقه درست مانند برامپتون کمتر است و میانگین حقوق در اینجا ۵۰ هزار و ۷۷۴ دلار است. البته در نظر داشته باشید که با وجود هزینه اجاره نسبتا مناسب، خرید خانه در این منطقه قیمت بالایی خواهد داشت و میانگین قیمت خانه ۸۲۵ هزار دلار اعلام شده است.

  • رجینا

رجینا

محله رجینای استان ساسکاچوان جز ارزان‌ترین محله‌های کانادا به شمار می‌رود که شاخص هزینه‌های زندگی در آن ۶۰.۴ است. قدرت خرید ساکنان این محله به نسبت دیگر نقاط کشور بسیار بیشتر است و قیمت خانه هم وضعیت بسیار بهتری دارد. میانگین قیمت خانه در جولای امسال در این محله ۲۹۰ هزار و ۱۲۹ دلار بود که بسیار ارزان‌تر از اکثر کلان‌شهرهای کاناداست. علاوه بر این، درآمد شما هم درست به اندازه برامپتون خواهد بود و شما می‌توانید با متوسط درآمد ۵۲ هزار و ۱۲۶ دلاری زندگی خوبی داشته باشید.

کاهش هزینه‌های زندگی در کانادا

با این حال، بسیاری از افراد در نهایت ممکن است تمایلی به جابجایی نداشته باشند و دوست دارند برای کاهش هزینه‌های خود راه‌حلی پیدا کنند. خبر خوبی که ما برای این افراد داریم این است که درآمد غیرفعال ممکن است راهگشای شما باشد. شما در واقع با سرمایه‌گذاری در بازار املاک و مستغلات و بازار سهام می‌توانید به یک درآمد غیرفعال مناسب برسید و در عین حال جریان نقدی خود را افزایش دهید.

انواع سرمایه‌گذاری با درآمد غیرفعال

املاک و مستغلات: اجاره ملک یکی از راه‌های اصلی کسب درآمد غیرفعال در این زمینه است. حدود دو سوم کانادایی‌ها در حال حاضر صاحب ملک هستند. شما هم می‌توانید آپارتمان خود را برای مدت کوتاهی اجاره دهید و از آن درآمد کسب کنید. جالب است بدانید که در سال ۲۰۲۰، تقریبا هشت درصد از خانوارهای کانادایی از این طریق درآمد داشتند.

کسب‌وکار یا کارآفرینی: اگر صاحب شرکت هستید (یا در آن سهام دارید)، راه‌های زیادی برای کسب درآمد بدون نیاز به مدیریت مستقیم وجود دارد. فروش نسخه‌های مختلف دوره‌های درخواستی، هنر یا سایر محتواهای آنلاین جزو مواردی هستند که عمدتا بعد از تلاش‌های اولیه خودشان به درآمد می‌رسند.

محصولات با درآمد ثابت: این محصولات همانطور که از نامشان پیداست، منبع درآمد ثابت و منظم هستند. اوراق قرضه یکی از این موارد هستند که معمولا طی شش ماه به درآمد خالص می‌رسند. صندوق‌های سرمایه‌گذاری دو طرفه یا ETFها معمولا به طور حرفه‌ای مدیریت می‌شوند و فرصت‌های متنوعی را در حساب شما ایجاد می‌کنند. GICها هم با افزایش نرخ بهره و افزایش بازدهی‌شان این روزها طرفداران بیشتری پیدا کرده‌اند.

سایر اوراق بهادار درآمدزا: این موارد شامل به اصطلاح «سهام درآمدی» یا سهامی است که بر آن سود پرداخت می‌شود. شرکت‌هایی که بر سهام خود سود پرداخت می‌کنند نسبت به دیگر شرکت‌ها ثبات بیشتری دارند و به خوبی مدیریت می‌شوند. گفتنی است که قیمت سهام در چنین شرکت‌هایی دارای کمترین نوسان ممکن هستند.

همانطور که دیدید، تعداد کمی از مواردی که در بالا ذکر کردیم در واقع منفعل به حساب می‌روند. به عنوان مثال، اجاره‌ی ملک جزو مواردی است که نیاز به مقداری از مدیریت و نظارت دارد. این موارد علاوه بر این ممکن است نیاز به یکسری اقدامات اولیه داشته باشند. با این حال، اینها همه ملاحظات مهمی هستند که با برنامه‌ریزی مناسب می‌توانند برای شما درآمد منفعل ایجاد کنند.

مزایای درآمد غیرفعال

این نوع از درآمد بنا به دلایل زیادی برای بسیاری از افراد جذاب به نظر می‌رسد. یکی از این دلایل مقدار پولی است که به جریان نقدی شما اضافه می‌شود و اگر منظم و قابل پیشبینی باشد می‌تواند در بازنشستگی به شما کمک کند. این نوع از درآمد اصولا به عنوان محافظی در برابر رکود اقتصادی عمل کرده و بودجه اضطراری شما را تقویت می‌کند. شما با کمی تلاش در این زمینه می‌توانید در برنامه‌های خود کمی زمان اضافه کنید تا به علایق و سایر کارهای مهم خود بپردازید. به بیان دیگر می‌توانیم بگوییم که جریان نقدی همیشه گزینه‌های بیشتری را در اختیار شما می‌گذارد.

News Editor
Author: News Editor