• چ. اکتبر 23rd, 2024

۷ هزار و ۴۰۰ کارگر در بندر بریتیش کلمبیا در حال اعتصاب هستند

ByAMG News

جولای 3, 2023

وزیر کار فدرال، در پی اعتصابات در بندر بریتیش کلمبیا روز شنبه اعلام کرد که طرفین قرارداد به مذاکرات خود ادامه خواهند داد تا به توافق برسند.

کارگران بندر بریتیش کلمبیا پس از شکست توافقی که قرار بود بیش از ۷ هزار کارمند را در این حوزه حفظ کند، از روز شنبه رسما دست به اعتصاب زدند.

انجمن کارفرمایان دریایی بریتیش کلمبیا بیانیه‌ای صادر کرد که طی آن گفت مذاکرات با اتحادیه بین‌المللی Longshore و Warehouse Union Canada در طول شب انجام شده، اما مذاکره‌کنندگان نتوانستند به توافق برسند و کارگران صبح روز بعد کار خود را ترک کردند.

بیانیه‌ی انجمن کارفرمایان دریایی بریتیش کلمبیا

در این بیانیه آمده است: «انجمن کارفرمایان دریایی بریتیش کلمبیا در طول دو روز گذشته سعی داشت تا با حسن‌نیت پیشنهادات و مواضع خود را برای یک توافق عادلانه روی میز بگذارد. کمیته مذاکرات ما تلاش‌های مکرری برای انعطاف‌پذیری و مصالحه در اولویت‌های کلیدی انجام داد. اما متاسفانه طرفین هنوز موفق به توافق نشده‌اند.»

این اتحادیه روز چهارشنبه اعلام کرد که یک اعتصاب ۷۲ ساعته خواهد داشت. با این حال، خبرگزاری‌ها تا روز شنبه گزارشی از آن دریافت نکرده بودند.

«سیموس اوریگان»، وزیر کار فدرال، روز شنبه اعلام کرد که طرفین قرارداد به مذاکرات خود ادامه خواهند داد. وی افزود: «هر ۲ طرف قطعا بهترین مذاکرات ممکن را انجام خواهند داد.»

فدراسیون تجارت مستقل کانادا نیز درباره این اعتصابات اظهار نگرانی کرد و از تمام طرفین خواست تا در اسرع وقت به توافق برسند.

روشن است که اعتصاب می‌تواند عواقب و پیامدهای جدی‌ای برای اقتصاد و مشاغل کوچک داشته باشد. این فدراسیون روز شنبه گفت: «عملیات حمل و نقل بندر باید همچنان به کار خود ادامه دهند تا اختلالات زنجیره تامین را تشدید نکنند و فشار هزینه‌ها را بالاتر نبرند. حالا که ما با نرخ تورم بالایی مواجه هستیم، باید به یاد داشته باشیم که تاخیرهای مرتبط با اعتصاب می‌تواند برای مشاغل کوچک بسیار گران تمام شود و فروششان را دچار اختلال کند.»

این اعتصاب حدود ۷ هزار و ۴۰۰ باربر ترمینال و ۴۹ کارفرمای ساحلی استان را در بیش از ۳۰ بندر بریتیش کلمبیا تحت تاثیر قرار می‌دهد. گفتنی است که حدود ۹۹.۲۴ درصد از اعضای این صنف در اوایل ژوئن به اعتصاب رای مثبت داده بودند.

اتحادیه بین‌المللی Longshore و Warehouse Union Canada در ۲۱ ژوئن که زودترین تاریخ ممکن برای اخطار اعتصابات بود هیچ بیانیه‌ای ارائه نکرد. به جای آن در ۲۸ ژوئن اعلام کرد که انجمن کارفرمایان با وجود سودهای بی‌سابقه در طول همه‌گیری کووید خواستار امتیازات عمده‌ای از اتحادیه هستند و علت اصلی اعتصاب هم همین است. گفتنی است که این اعتصاب درست ۳ ماه پس از آخرین توافق کارفرمایان و اتحادیه در تاریخ ۳۰ مارس رخ داد.

یکی دیگر از اهداف این اعتصاب محافظت از اعضای انجمن کارفرمایان دریایی بریتیش کلمبیا در برابر فرسایش ناشی از کار اعلام شده است. این انجمن نماینده ۴۹ کارفرمای بخش خصوصی است. که ۲.۷ میلیارد دلار از تولید ناخالص داخلی کانادا را در بریتیش کلمبیا تامین می‌کند. گفتنی است که این اتحادیه همچنین مسئول ۱۶ درصد از کل کالاهای مبادله شده کشور است.  ارزش این کالاها چیزی حدود ۱۸۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ اعلام شده بود.

اتحادیه و انجمن کارفرمایان در نهایت اعلام کردند که اعتصاب فعلی بر کشتی‌های تفریحی ونکوور، پرنس روپرت و ونکوور آیلند تاثیری نخواهد گذاشت.

AMG News
Author: AMG News