• چ. اکتبر 23rd, 2024

میانگین قیمت اتومبیل نو در کانادا اکنون به بالای 66 هزار دلار رسیده است

در اوج پاندمی و در زمانی که کارخانه‌ها به دلیل مشکلات زنجیره تامین و کمبود ریزتراشه‌ها مجبور به تعطیلی بودند، پارکینگ بسیاری از نمایندگی‌های فروش اتومبیل، خالی بود و مشتریان زمان زیادی منتظر سفارش خود می ماندند. اما اکنون به دلیل عرضه کم و افزایش تقاضا، قیمت اتومبیل های نو و دست دوم همچنان در حال افزایش است.

گزارش شاخص قیمت اتومبیل های نو AutoTrader نشان می‌دهد که میانگین قیمت اتومبیل نو در جون امسال 66288 دلار بوده که 21.3 درصد نسبت به جون 2022 افزایش داشته است.

میانگین قیمت اتومبیل دست دوم 39645 دلار بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 4.1 درصد افزایش داشت. بر اساس این گزارش، نه تنها قیمت اتومبیل های نو و دست دوم افزایش یافته، بلکه مصرف کنندگان نیز به زمان بیشتری برای تامین هزینه آنها نیاز دارند.

بسیاری از خریداران خرید اتومبیل های دست دوم را ترجیح می دهند، زیرا اتومبیل های نو مورد نظر آنها در دسترس نیست.

به گفته کارشناسان، سی و یک درصد افرادی که سال گذشته اتومبیل دست دوم خریدند، به این دلیل بود که اتومبیل جدیدی را که به دنبال آن بودند، پیدا نکردند.

تورم و افزایش نرخ بهره نیز خرید اتومبیل های نو و دست دوم را سخت تر کرده است. متوسط پرداخت ماهانه برای اتومبیل های دست دوم از 466 دلار در سال 2019 به 639 دلار در سال 2023 رسیده است.

بسیاری از مردم همچنین برای تعمیر و نگهداری اتومبیل های خود هزینه بیشتری صرف می کنند تا بتوانند مدت طولانی تری از اتومبیل خود استفاده کنند.

عرضه اتومبیل های نو در طول سال گذشته افزایش یافته و همچنان در حال افزایش است که این امر می تواند به کاهش قیمت ها در آینده کمک کند.

News Editor
Author: News Editor