• چ. اکتبر 23rd, 2024

درحالی که کشور کانادا مقصد بسیاری از دانشجویان در سرتاسر دنیا به دلیل وجود دانشگاه‌های برتر جهان است باید گفت که برخی از دانشگاه‌های این کشور در لیست بدترین دانشگاه‌های کانادا و جهان قرار دارد.

کانادا امروزه به یکی از مقاصد پرطرفدار دانشجویان تبدیل شده است. شهر کبک هم یکی از ایالت‌های محبوب این کشور است که در کرانه رود سنت لارنس کانادا واقع شده و یازدهمین شهر پرجمعیت کاناداست. این شهر به دلیل معماری کلاسیک و اروپایی‌اش شهرت زیادی دارد و امروزه به یکی از بزرگترین شهرهای کانادا تبدیل شده که دانشجوهای زیادی را هم به خود جذب کرده است.

دانشگاه مک گیل یکی از معروف‌ترین دانشگاه‌های این شهر است که در رتبه‌بندی بهترین دانشگاه‌های جهان هم جایگاه خوبی را به خود اختصاص داده است؛ اما این شهر دانشگاه‌های نه چندان محبوبی هم دارد که به تازگی در رتبه‌بندی QS در لیست بدترین دانشگاه‌های کانادا ظاهر شده‌اند. QS یا Quacquarelli Symonds مرکز ارائه‌دهنده و پیشرو خدمات، تجزیه و تحلیل بخش آموزش عالی کل دنیا است که به تازگی بیستمین لیست دانشگاه‌های برتر سال 2024 را هم منتشر کرده است.

با اینکه QS بیش از هزار و 500 موسسه در 104 کشور دنیا را بررسی کرده است، ما این لیست را فقط به دانشگاه‌های کانادا محدود کرده‌ایم و دانشگاه مک ‌گیل شهر کبک هم یکی از آنهاست. با این حال، تعداد انگشت‌شماری از دانشگاه‌های این شهر همچنان در لیست بدترین دانشگاه‌های کانادا و دنیا وجود دارند که لازم است به آنها هم بپردازیم.

بدترین دانشگاه‌های کانادا

در مجموع، 30 دانشگاه کانادایی توانستند راه خود را به این لیست پیدا کنند که این قطعا خبر خوبی است. مک‌ گیل در دانشگاه‌های کانادا رتبه دوم و در رده جهان رتبه سی‌ام را کسب کرد. دانشگاه مونترال هم در کانادا رتبه دوم و در رده 141 جهان قرار گرفت. با این حال، دانشگاه کنکوردیا امتیاز چندان خوبی کسب نکرد و در کانادا در جایگاه 17 و در جهان در رتبه 387 قرار گرفت.

اما دانشگاه‌های کبک و شربروک، دو دانشگاهی بودند که جایی در این لیست نداشتند و همین باعث شده تا آنها به بدترین دانشگاه‌های ایالت کبک تبدیل شوند. دانشگاه کبک که متشکل از 10 دانشگاه دولتی فرانسوی زبان در سراسر استان استT در بین 30 دانشگاه کانادا رتبه 25 را کسب کرد و در سطح جهانی هم در جایگاه 760-751 قرار گرفت. این امتیاز پایین‌ترین رتبه‌ای است که در 10 سال گذشته به این دانشگاه رسیده و از لحاظ سطح علمی، ارتباط با کارفرما، روابط استاد و دانشجو، اشتغال‌زایی و تنوع دانشجویان بین‌المللی هم اصلا تعریفی ندارد.

دانشگاه شروبروک هم در این بین در جایگاه 27 دانشگاه‌های کانادا و 801 تا 850 بین‌الملل قرار گرفت و جز بدترین دانشگاه‌های کانادا است. رتبه این دانشگاه از سال 2014 همواره در حال کاهش بوده و حالا به پایین‌ترین میزان خود رسیده است. این دانشگاه از لحاظ سطح علمی، ارتباط با کارفرما، شبکه تحقیقاتی بین‌الملل، پایداری و تنوع دانشجویان بین‌المللی کمترین امتیاز ممکن را کسب کرده است.

اما اگر همچنان دوست دارید بدانید بهترین دانشگاه‌های کانادا چه دانشگاه‌هایی هستند، با ما همراه باشید.

بهترین دانشگاه‌های کانادا

  • دانشگاه تورنتو
  • دانشگاه مک گیل
  • دانشگاه بریتیش کلمبیا
  • دانشگاه آلبرتا
  • دانشگاه واترلو
  • دانشگاه وسترن
  • دانشگاه مونترال
  • دانشگاه کلگری
  • دانشگاه مک مستر
  • دانشگاه اتاوا
News Editor
Author: News Editor