• چ. اکتبر 23rd, 2024

با این ابزار آنلاین جدید دیگر نگران تاخیر پروازها نباشید

یک خبر خوب برای کسانی که به خاطر شغل خود یا دلایل دیگر همیشه درحال سفر به صورت هوایی هستند، با ابزار آنلاین جدیدی که شرکت‌های هواپیمایی کانادا ایجاد کرده‌اند شما می‌توانید از طریق برنامه Nav Canada از ساعات دقیق پرواز و علت تاخیر آن‌ها مطلع شوید.

Nav Canada، سازمان غیرانتفاعی که ترافیک هوایی کانادا را مدیریت می کند، اخیراً برای کاهش تاخیر پروازها یک حساب کاربری جدید در شبکه های اجتماعی راه اندازی کرده تا علل تاخیر پرواز در چهار فرودگاه اصلی کانادا را ردیابی کند.

ین اکانت @navcanadaops نام دارد و از 28 جولای در برنامه X (توییتر سابق) فعال است.

این شرکت در بیانیه ای اعلام کرد: برای اطمینان از دسترسی مسافران به اطلاعات دقیق و به موقع مربوط به سفرهایشان، Nav Canada مسافران هوایی را از تاخیرهای مرتبط با مدیریت ترافیک هوایی مطلع خواهد کرد.

حساب X به‌روزرسانی‌های مربوط به تاخیرهای پروازی را در فرودگاه بین‌المللی ونکوور (YVR)، فرودگاه بین‌المللی کلگری (YYC)، فرودگاه بین‌المللی پیرسون تورنتو (YYZ) و فرودگاه بین‌المللی مونترال-ترودو (YUL) به‌طور عمومی منتشر می‌کند.

به گفته Nav Canada تاخیر پروازها می تواند ناشی از آب و هوای بد مانند رعد و برق و طوفان برف، تعمیر و نگهداری و ساخت و ساز در فرودگاه ها، عملیات در خطوط هوایی فرودگاه ها، ارائه دهندگان شخص ثالث و سیستم ناوبری هوایی آن باشد به عنوان مثال، این حساب در جدیدترین توییت خود، تاخیرهای پرواز در YUL را به دلیل آب و هوای بد عنوان کرده است.

گفتنی است طی سال 2022 و 2023 افزایش تاخیر و لغو پروازهای کانادا موجب ناراحتی و شکایت مسافران کانادایی شده است. در برخی از موارد مسافران کانادایی بدلیل این تاخیرها در مبدا سفر دچار مشکلات فراوان و سرگردانی شده و یا موفق به انجام کاری تجاری خود نمی‌شدند.

در مقطعی در دوران تعطیلات سال گذشته فرودگاه پیرسون بدلیل هرج و مرج زیاد به بدترین فرودگاه جهان شهرت پیدا کرد.

News Editor
Author: News Editor