• چ. اکتبر 23rd, 2024

رونق اَگریتوریسم یا گردشگری کشاورزی آلپاکا در انتاریو

اَگریتوریسم یا گردشگری کشاورزی، هر ساله هزاران نفر از مردم انتاریو را به خارج از شهرها و روستاها می کشاند تا از جزئیات مزرعه داری و رویدادها و فعالیت های مرتبط با آن لذت ببرند. اما در چند سال گذشته شاهد روند عجیبی بوده ایم.

رونق و محبوبیت مزارع پرورش آلپاکا باعث تغییر در بخش‌های اَگریتوریسم Agri-tourism یا گردشگری کشاورزی در برخی مناطق شده است، به طوری که حداقل 60 مورد از این مناطق واقع در وینزور تا اتاوا، در گوگل فهرست شده اند.

تیلور رامل، کارشناس گردشگری میدلسکس کانتی گفت: «مزارع پرورش آلپاکا بخش بزرگی از گردشگری کشاورزی در میدلسکس کانتی محسوب می شوند. پرورش آلپاکا در بیش از هفت مزرعه بخش بزرگی از گردشگری کشاورزی را تشکیل می دهد. جذابیت آلپاکا حتی مردم کلانشهر تورنتو  را به اینجا می کشاند.»

جذابیت بازدید از مزارع آلپاکا برای گردشگران شامل پیاده‌روی در حومه شهر، پیک‌نیک، تورهای دارای راهنما و حتی یوگا با آلپاکا است.

به گفته یکی از پرورش دهندگان آلپاکا، این حیوانات معمولا از نواحی تپه‌ای و کوهستانی آمریکای جنوبی هستند؛ جایی که علف فراوان نیست و از خزه و گلسنگ تغذیه می کنند. بنابراین، اگر زمین، علف و یونجه کافی و محیطی آرام وجود داشته باشد، پرورش آلپاکا کار آسانی خواهد بود،

بدن این حیوانات از پشم پوشیده شده که سالی یک بار کوتاه می شوند و همین نیز منبع درآمدی برای پرورش دهندگان ایجاد کرده است. از پشم این حیوانات می توان برای تولید روسری‌، جوراب‌ و دستکش‌ استفاده کرد.

جذابیت بازدید از مزارع آلپاکا برای گردشگران شامل پیاده‌روی در حومه شهر، پیک‌نیک، تورهای دارای راهنما و حتی یوگا با آلپاکا

News Editor
Author: News Editor