• چ. اکتبر 23rd, 2024

بهترین ایده‌های کسب‌وکار برای تازه‌واردان به کانادا

کانادا کشوری است که در آن هر ساله نزدیک به 100 هزار کارآفرین به راه‌اندازی کسب‌وکارهای کوچک خود می‌پردازند. بر اساس وبسایت دولت کانادا، میانگین تعداد بیزینس‌های کوچک این کشور بین سال‌های 2014 تا 2018، 97 هزار و 640 مورد بوده است. به طور کلی، اگر دوست دارید کسب‌وکار خودتان را داشته باشید، کانادا یکی از بهترین گزینه‌هاست که فرصت‌های زیادی را هم در اختیارتان قرار می‌دهد. با این حال، از آنجایی که 89 هزار و 227 مورد از این بیزینس‌ها راه به جایی ندارند، باید بدانید که داشتن کسب‌وکار لزوما به معنای موفقیت نیست و باید زمان زیادی را به آن اختصاص دهید.

یکی از موثرترین استراتژی‌های بهترین کسب‌ وکارها در کانادا، انتخاب ایده‌ی صحیح است. ما در این مقاله هر آنچه که باید درباره‌ی این مسئله بدانید را جمع‌آوری کرده‌ایم، پس حتی اگر تازه‌وارد هستید و نمی‌دانید باید از کجا شروع کنید، با ما همراه باشید.

البته قبل از هر چیزی باید به این نکته توجه کنیم که بهترین کسب‌وکار در کانادا همان کاری است که شما در آن مهارت دارید، ایده‌های بیزینسی حتی به کارهایی مانند پذیرایی، کارواش یا هرس چمن هم می‌رسند و اگر فکرتان خوب کار کند، قطعا در آنها موفق خواهید شد. روشن است که هر کدام از این بیزینس‌ها نیازمند سرمایه و بودجه‌ی خاصی هستند و انتخاب شما در درجه‌ی اول بر اساس دو موردی که گفتیم شکل می‌گیرد. اما این کار به طور کلی در افراد مختلف متفاوت است و لزوما نتیجه یکسانی نخواهد داشت. با این حال، بیایید با بهترین ایده‌های کسب‌وکار در کانادا شروع کنیم.

بهترین کسب‌ وکارها در کانادا

  • پذیرایی (Catering):

Catering بهترین کسب‌ وکارها در کانادا

اگر یک چیز در کل دنیا وجود داشته باشد که همه‌ی مردم دوست داشته باشند، آن چیز غذاست. غذا آدم‌های مختلف را دور هم جمع می‌کند و اگر پای جشن و مراسمی در میان باشد، غذا همیشه حرف اول را می‌زند. به همین دلیل است که پذیرایی یکی از بهترین مشاغلی است که حتی با بودجه کم هم می‌توانید به آن فکر کنید. همه‌ی ما می‌دانیم که پذیرایی فقط به تولد و عروسی ختم نمی‌شود و در گردهمایی و مهمانی‌های کوچک هم کاربرد دارد، پس اگر به آشپزی علاقه دارید و دوست دارید برای دیگران غذا سرو کنید، این شغل می‌تواند بهترین انتخاب شما باشد که حقوق خوبی هم دارد.

  • خدمات کارواش سیار:

خدمات کارواش سیار بهترین کسب‌ وکارها در کانادا

یکی از بهترین کسب‌ وکارها در کانادا داشتن یک کارواش سیار است. شما با بودجه‌ی کمتر از 25 هزار دلار می‌توانید یک کارواش سیار داشته باشید. اگر به ماشین علاقه دارید و دوست دارید در کسب‌وکارتان آزادی و انعطاف‌پذیری زیادی داشته باشید، داشتن یک کارواش سیار بهترین فرصت ممکن است.

  • خدمات نظافت:

خدمات نظافت بهترین کسب‌ وکارها در کانادا

نظافت برای بسیاری از افراد کار خوبی به نظر نمی‌رسد؛ اما جالب است بدانید که بعضی از مردم آنقدر از این کار بدشان می‌آید که حاضرند برای انجام آن به دیگران پول بدهند. اینجاست که اگر فکرتان خوب کار کند، این اتفاق را به عنوان یک فرصت مناسب برای شروع کسب‌وکار می‌بینید و در جاهای مختلف به آن بپردازید. می‌توانید از نظافت منزل شروع کنید و تا دفتر کار و جاهای دیگر هم بروید. این بیزینس نسبتا ساده است و شما می‌توانید با استخدام کردن چند نظافتچی و بستن قراردادهای جدید آن را گسترش دهید.

  • مشاور بازاریابی:

مشاور بازاریابی بهترین کسب‌ وکارها در کانادا

آیا در زمینه بازاریابی یا تبلیغات تجربه دارید؟ اگر جوابتان مثبت است شاید بد نباشد که به شروع کردن بیزینس خودتان فکر کنید. شما با داشتن تخصص مناسب می‌توانید به راحتی کار خودتان را شروع کنید و آن را گسترش دهید. حتی اگر حس می‌کنید که تخصص کافی هم ندارید، کافیست چند دوره‌ی آنلاین بگذرانید تا مهارت‌های لازم را به دست بیاورید. در حال حاضر افرادی زیادی هستند که دوست دارند برای بازاریابی یا گسترش کسب‌وکاراشان پول زیادی بپردازند و به همین دلیل است که این بیزینس بدون نیاز به دفتر کار حضوری، موجودی شخصی یا استخدام نیرو به راحتی به سود می‌رسد.

پر سودترین بیزینس‌های کانادا کدامند؟

سودآوری یکی از ملاک‌های مهم راه‌اندازی کسب‌وکار است. پس قبل از هر کاری لازم است به این فکر کنید که سود کسب‌وکار شما چقدر خواهد بود. البته باید اضافه کنیم که جواب این سوال بسته به میزان زمان، تمرکز، هزینه و مدیریت جریان نقدی متفاوت خواهد بود. در ادامه به 3 مورد از سودآورترین بیزینس‌های کانادا اشاره کرده‌ایم که شاید امتحان کردنشان ضرری نداشته باشد.

  1. املاک و مستغلات

املاک و مستغلات بهترین کسب‌ وکارها در کانادا

کانادا به دلیل هزینه نسبتا بالای مسکن شهرت زیادی دارد. با اینکه این اتفاق ممکن است شرایط را برای صاحبان خانه یا اجاره‌نشین‌ها سخت کند، اما برای کسانی که می‌خواهند در این حوزه بیزینس خودشان را راه‌اندازی کنند، سود زیادی دارد. مشاوره‌ی املاک یکی از اولین و مناسب‌ترین گزینه‌های پیش روی شماست، اما سرمایه‌گذاری در املاک، مدیریت املاک یا دلالی وام مسکن هم از دیگر مواردی هستند که می‌توانید در نظر بگیرید. با اینکه بازار مسکن در حال حاضر به اندازه‌ی قبل داغ نیست، باید بگوییم که بیزینس‌های این حوزه بازهم پول خوبی به جیب می‌زنند. طبق گزارش مرکز IBIS World، میانگین حاشیه سود مشاغل حوزه‌ی املاک و مستغلات در سال 2019، 46.5 درصد بود که همین آن را به یک فرصت بسیار مناسب تبدیل می‌کند.

  1. انبارداری و حمل و نقل

انبارداری و حمل و نقل بهترین کسب‌ وکارها در کانادا

یکی از صنایع مهم کشور کانادا در حال حاضر حمل و نقل است که به طور کلی در سراسر دنیا هم نقش پررنگی دارد. با این حال، صنعت دیگری که تقریبا به همین اندازه متقاضی دارد، صنعت انبارداری است. شرکت‌ها و افراد به هر حال باید وسایل و کالاهای خود را در جایی قرار دهند و با وجود فضای محدودی که دارند، سودآوری انبارداری یک فرآیند غیرقابل اجتناب است که به هر صورت اتفاق می‌افتد. بر اساس وبسایت دولت کانادا، بیش از 86 درصد مشاغل حمل و نقل و انبارداری در سال 2016 حدود  279 هزار دلار در سال درآمد داشتند.

  1. مدیریت پسماند

مدیریت پسماند بهترین کسب‌ وکارها در کانادا

جامعه‌ی مصرف‌کننده‌ی ما این روزها با تولید کالا رو به جلو می‌رود؛ اما هیچ یک از این کالاها به طور کامل مصرف نمی‌شوند و به همین دلیل بخش عمده‌ای از آنها از مراکز دفن زباله سر در می‌آورند و همین باعث شده که مشاغل بیشتری به سمت استفاده از محصولات پایدار بروند. اینجاست که مدیریت و پاکسازی پسماند وارد عمل می‌شود. این افراد باید زباله‌ها را جمع‌آوری کنند و با استفاده از تخصصشان آنها را دفن کنند یا به وسایل دیگری تبدیل کنند. جالب است بدانید که بیش از 86 درصد از کسب‌وکارهایی که در سال 2015 در این زمینه فعالیت داشتند بود به سودآوری رسیده بودند. این شغل در نهایت ممکن است به مذاق بسیاری از افراد سازگار نباشد، اما جزو بیزینس‌هایی است که قطعا در کوتاه مدت به سود دهی می‌رسند.

با 50 هزار دلار کانادا چه کاری می‌توانم انجام دهم؟

حقیقت این است که شما برای کسب درآمد باید پول داشته باشید. اما با اینکه راه‌اندازی بهترین کسب‌ وکارها در کانادا به صدها هزار یا حتی میلیون‌ها دلار بودجه نیاز دارند، شما می‌توانید با حداقل 50 هزار دلار کارهای زیر را شروع کنید.

مدیریت پسماند بهترین کسب‌ وکارها در کانادا

  • کیوسک سیار قهوه (سرمایه اولیه 25 تا 50 هزار دلار)
  • پرینت سه بعدی (سرمایه اولیه 10 تا 50 هزار دلار)
  • استودیو رقص (سرمایه اولیه 10 تا 50 هزار دلار)
  • نانوایی (سرمایه اولیه 10 تا 50 هزار دلار)
  • کیترینگ (سرمایه اولیه 5 تا 50 هزار دلار)
  • غذافروشی سیار (سرمایه اولیه 35 تا 75 هزار دلار)
  • مشاغل مرتبط با حیوانات خانگی (سرمایه اولیه 5 تا 30 هزار دلار)
  • خدمات ویرایش (سرمایه اولیه 0 تا 10 هزار دلار)
  • سالن سولاریم (سرمایه اولیه 50 هزار دلار)
  • مرکز تناس%D

البته باید اضافه کنیم که این لیست صرفا تعدادی از پیشنهادات ماست و شما می‌توانید با رقم‌های کمتر هم کسب‌وکار خودتان را شروع کنید.

با 100 هزار دلار کانادا چه کاری می‌توانم انجام دهم؟

اگر برای کسب‌و کارتان سرمایه بیشتری را در نظر گرفته‌اید، قطعا گزینه‌های بیشتری خواهید داشت که در ادامه به آنها اشاره کرده‌ایم.

کافی شاپ بهترین کسب‌ وکارها در کانادا

  • کافی شاپ (سرمایه اولیه 50 تا 125 هزار دلار)
  • تعمیر ماشین (سرمایه اولیه 50 تا 110 هزار دلار)
  • سالن زیبایی (سرمایه اولیه 50 تا 100 هزار دلار)
  • خدمات حسابداری (سرمایه اولیه 50 تا 100 هزار دلار)
  • برنامه‌ریزی رویداد (سرمایه اولیه 30 تا 125 هزار دلار)
  • اخذ نمایندگی بستنی‌فروشی Cold Stone Creamery (سرمایه اولیه 50 هزار دلار)
  • اخذ نمایندگی رستوران‌های زنجیره‌ای IHOP (سرمایه اولیه 90 هزار دلار)

کلام آخر

راه‌اندازی کسب‌وکار در نهایت نیاز به زمان، اشتیاق و هزینه‌ی زیادی دارد، اما اگر برای آن به اندازه‌ی کافی تلاش کنید در مدت کوتاهی به سود دهی خواهید رسید. همه‌ی ما می‌دانیم که هر کسی با هر ایده‌ای می‌تواند به موفقیت برسد و مسیر پیش روی خود را تا نقطه‌ی اوج جلو ببرد، پس همین حالا دست به کار شوید و رئیس خودتان باشید!

News Editor
Author: News Editor