• چ. اکتبر 23rd, 2024

پدیده عجیب اتاق خواب اشتراکی در پی افزایش هزینه مسکن

روند جدیدی که در بازار اجاره تورنتو شاهد آن هستیم، نشان دهنده سختی زندگی در این شهر است. شهری که قیمت مسکن در حال حاضر 1.18 میلیون دلار و میانگین اجاره یک واحد یک خوابه و دو خوابه به ترتیب 2600 دلار و 3370 دلار است.

افرادی که به دنبال آپارتمان‌های ارزان قیمت می گردند، احتمالاً متوجه افزایش تبلیغات مسکن مشترک شده اند. نه فقط اجاره خانه هایی که دارای چند اتاق خواب هستند و هر یک از آنها به یک نفر اجاره داده می شود بلکه حتی اجاره اتاق خواب اشتراکی نیز افزایش پیدا کرده است.

اخیرا مشاهده شده که صاحبخانه‌ها به دنبال مستأجران خاصی (معمولاً جنسیت و/یا قومیت مشخصی) هستند تا اتاق خوابی را که اکنون در اختیار یک فرد دیگر است، به یک نفر دیگر هم اجاره دهند.

بسیاری از آنها، آپارتمان‌های زیرزمینی هستند که به‌عنوان «اتاق‌های مشترک» یا «اتاق‌های دو نفره» با سبک خوابگاهی مینیمالیستی برای اجاره قرار داده شده اند و بدیهی است که دانشجویان خارجی را هدف قرار داده اند.

گاهی اوقات فضای مشترک، یک اتاق نشیمن یا راهرو است که چندین تخت در آن قرار گرفته و گاهی یکی از طبقات یک تخت دو طبقه یا حتی یک تخت یک نفره است که به طور اشتراکی با یک نفر دیگر استفاده می شود. این فضاهای مشترک معمولا با قیمتی کمتر از هزار دلار قرار داده می شوند.

گرچه این ایده جدید نیست، اما اکنون که نرخ وام مورگیج باعث شده صاحبخانه ها برای بدست آوردن اجاره بیشتر خلاقیت به خرج دهند، رایج تر به نظر می رسد.

News Editor
Author: News Editor