• چ. اکتبر 23rd, 2024

کسانی که به تازگی به کانادا مهاجرت می‌کنند، ممکن است تصورات اشتباهی نسبت به شرایط زندگی در کشور کانادا داشته باشند و یا نسبت به بعضی از فرآیندها، اطلاعات و آگاهی کافی نداشته باشند. در این بخش۶ اشتباه رایج تازه واردان را عنوان می‌کنیم.

  1. قیمت‌ها را با کشور خود مقایسه نکنید

شرایط زندگی در کشور کانادا

در بدو ورود، سعی کنید دلار کانادا را با واحد پولی خود مقایسه نکنید و دائما با خود فکر نکنید که می‌توانید همان کالاها یا خدمات را با قیمت بسیار ارزان‌تری در کشور خود تهیه کنید.

به خاطر داشته باشید که قرار است در کانادا مزایای دیگری را به دست بیاورید. برای مثال این واقعیت وجود دارد که رقم حقوق ماهیانه شما در کانادا به طور کلی با هزینه‌های زندگی متناسب بوده و مزایای دیگری مانند سیستم مراقبت‌های بهداشتی عمومی در اختیار شما قرار خواهد داشت.

2. در اسرع وقت یک کارت اعتباری دریافت کنید

در اسرع وقت یک کارت اعتباری دریافت کنید

یکی دیگر از مسائلی که شرایط زندگی در کشور کانادا را برای شما آسان‌تر خواهد کرد دریافت کارت‌های اعتباری ‌می‌باشد. سیستم کارت‌های اعتباری در کانادا به شما کمک می‌کند تا یک آپارتمان یا خانه اجاره کنید، یک ماشین جدید بخرید و حتی هتل یا فعالیتی را رزرو کنید؛ بنابراین پس از ورود به کاناد برای شروع مراحل ساختن امتیاز اعتباری خود، یک کارت اعتباری دریافت کنید.
فراموش نکنید که از بانک خود در مورد مزایا و طرح‌های کارت‌های اعتباری سوال بپرسید، زیرا بسیاری از بانک‌ها گزینه‌های جذابی را برای تازه واردان ارائه می‌دهند.

3 اگر عاشق نور طبیعی هستید، برای اقامت خود یک زیرزمین اجاره نکنید

شرایط زندگی در کشور کانادا

در حالی که اجاره زیرزمین ممکن است مقرون به صرفه‌تر باشد، اما برخی از آنها به نور طبیعی کافی دسترسی ندارند و ممکن است فرسوده باشند. همچنین، گاهی اوقات آب و هوا بسیار سرد می‌شود و نمی‌توانید هر روز از خانه بیرون بروید و شاید لازم باشد که برای مدت طولانی در فضایی تاریک که دوست ندارید گیر کنید.
به یاد داشته باشید که همواره قبل از امضای قرارداد اجاره و موافقت با اقامت طولانی مدت، از مکان مورد نظر خود بازدید کنید.

4.  بیش از حد روی لباس‌های زمستانی تمرکز نکنید

شرایط زندگی در کشور کانادا

در کانادا، شما به لباس‌های زمستانی زیادی نیاز ندارید؛ تنها یک کاپشن زمستانی عالی، یک ژاکت گرم برای بهار و پاییز و یک جفت چکمه‌های خوب برایتان کافی خواهد بود. لباس‌های زمستانی می‌توانند چمدان‌های شما را حجیم کنند، بنابراین از آوردن لباس بیش از نیازتان خودداری کنید.

توجه داشته باشید که پس از ورود به کانادا، می‌توانید خریدهای لازم خود را انجام دهید تا در نهایت چیزهایی بخرید که مفید و بادوام بوده و برای آب و هوای منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنید ساخته شده باشد.

5.  گواهینامه رانندگی اصلی خود را به همراه داشته باشید

بسته به اینکه گواهینامه شما از کدام کشور باشد، ممکن است برخی از  مراحل دریافت گواهینامه کانادایی در فرآیند ارائه درخواست برای شما کمتر شود. بنابراین اگر گواهینامه اصلی خود را بیاورید، در زمان و هزینه خود صرفه جویی می‌کنید.
برای اطلاعات بیشتر، وب‌سایت دولتی منطقه‌ای را که در حال مهاجرت به آن هستید، بررسی کنید.

6. در طول زمستان مهاجرت نکنید

علاوه بر آب و هوای نامناسب، بسیاری از موارد دیگر نیز در طول ماه‌های خنک‌تر شرایط بهتری دارند و  همین شرایط می‌تواند دیدگاه کلی شما نسبت به کشور را مخدوش کنند. سعی کنید بین ماه‌های نوامبر تا فوریه به کانادا مهاجرت نکنید، چرا که هوا در سراسر کشور بسیار سرد است.

News Editor
Author: News Editor