• چ. اکتبر 23rd, 2024

کانادا در میان ۱۰ کشور با بیشترین موارد تجمعی آبله میمونی

آبله میمونی یک بیماری نادر است که در اثر عفونت ایجاد می شود. با افزایش این بیماری در دنیا وزارت بهداشت جهانی اعلام کرد که کانادا در لیست ۱۰ کشور اول، با بیشترین آمار مبتلایان قرار دارد.

با ادامه شیوع بیماری آبله میمونی در سطح جهان، سازمان بهداشت جهانی از قرار داشتن کانادا در میان ۱۰ کشور با بیشترین موارد تجمعی آبله میمونی خبر داد.

به گزارش سی‌تی‌وی نیوز، بر اساس آخرین گزارش سازمان جهانی بهداشت از اول ژانویه ۲۰۲۲ تا نهم آگوست ۲۰۲۳ در مجموع ۸۹ هزار و ۳۰۸ مورد بیماری آبله میمونی بر اساس آزمایشات پزشکی در سطح جهانی گزارش کرده است.

وضعیت کانادا چگونه است؟

در حالی که کانادا بیشترین آسیب را در بین کشورهای جهان ندارد، اما از نظر میزان تجمعی بیماری در بین ۱۰ کشور اول دنیا است.

بنابر گزارش ۲۸ جولای ۲۰۲۳ وزارت بهداشت کانادا، امسال هزار و ۴۴۰ مورد و مجموعا هزار و ۵۰۳ مورد ابتلا به این بیماری در کانادا گزارش شده است.

این مقدار کمی، با رقم هزار و ۴۹۶ مورد بیماری تائید شده توسط سازمان بهداشت جهانی متفاوت است که به گفته این سازمان احتمالا این نابرابری آمارها به دلیل معیارهای مختلف ورود به مطالعه و زمان‌های قطع داده‌ها است.

بر همین اساس با توجه به تائید هزار و ۴۹۶ مورد ابتلا به این بیماری در کانادا که به تائید سازمان بهداشت جهانی رسیده است، اکنون کانادا در رتبه دهم کشورهایی با بالاترین موارد تجمعی در سراسر جهان قرار دارد.

آبله میمونی

به گفته این سازمان، آمریکا با ۳۰ هزار و ۴۴۶ مورد ابتلای و بالاترین تعداد موارد تائید شده در صدر این جدول قرار دارد، پس از آن برزیل با ده هزار و ۹۶۷ مورد، اسپانیا با هفت هزار و ۵۶۰ مورد، کلمبیا با چهار هزار و ۹۰ مورد، مکزیک با چهار هزار و ۴۵ مورد، پرو با سه هزار و ۸۱۲ مورد، انگلستان با سه هزار و ۸۱۲ مورد و آلمان با سه هزار و ۶۹۴ مورد دوم تا نهم این ردبندی قرار دارند.

به گفته سازمان جهانی بهداشت کشورهای فوق مجموعا حدود ۸۲ درصد کل موارد گزارش شده را به خود اختصاص داده‌اند و این روند ادامه دارد.

ثبت هزار و ۲۰ مورد جدید در سراسر جهان طی یک ماه

ماه گذشته هزار و ۲۰ مورد جدید آبله میمونی در سراسر جهان ثبت شد که ۱.۲ درصد افزایش یافته است. بر اساس این گزارش، منطقه غربی اقیانوس آرام اکثریت قابل توجهی را به خود اختصاص داده است که بر اساس این گزارش، ۷۷.۲ درصد موارد به دلیل انتقال پایدار جامعه در چین  است.

تعداد موارد هفتگی گزارش شده در سطح جهان در هفته اول آگوست نسبت به هفته قبل از آن ۵۸.۹ درصد کاهش یافته که تحلیل و بررسی‌های سازمان بهداشت جهانی نشان می‌دهد علت آن می‌تواند تا حدی به دلیل‌ عدم ارائه ۴۹۱ مورد ابتلای جدید در چین باشد.

در مجموع اکنون ۱۱۳ کشور جهان درگیر بیماری آبله میمونی هستند که در برخی کشورها پراکنده و در برخی شیوع بالا است.کشور ترینیداد و توباگو برای اولین بار اخیرا از سه مورد ابتلا به آبله میمونی گزارش داده است و به این ترتیب یک کشور به کشورهای آلوده به این بیماری افزوده شد.

تاکنون حدود ۱۵۲ نفر از جمله سه مورد در آمریکا (به تازگی) در اثر ابتلا به این بیماری فوت کرده‌اند.

پیش بینی می‌شود هفته دوم سپتامبر سازمان بهداشت جهانی گزارش بعدی خود را در رابطه با آبله میمونی منتشر کند.

News Editor
Author: News Editor