• چ. اکتبر 23rd, 2024

وزارت امور خارجه کانادا نسبت به برخی از قوانین ایالتی ایالات متحده به دگرباشان هشدار داد.

در توصیه جدیدی که صبح سه شنبه منتشر شد، بیان شده: «برخی ایالت ها قوانین و سیاست هایی وضع کرده اند که ممکن است دگرباشان را تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین، قوانین ایالتی و محلی مربوطه را بررسی کنید.»

یک صفحه وب دولتی ایجاد شده که اطلاعات گسترده‌ای را درباره نحوه هدف قرار گرفتن دگرباشان هنگام سفر به کشورهای خارجی ارائه می دهد.

در این توصیه از مسافران خواسته شده که مراقب قوانینی که فعالیت‌ها و روابط همجنس‌گرایان را جرم انگاری می‌کند یا افراد را بر اساس گرایش جنسی یا هویت جنسی هدف قرار می‌دهد، باشند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در بیانیه ای رسانه ای گفت: «از ابتدای سال 2023، برخی ایالت های آمریکا قوانینی را تصویب کرده اند که نمایش های دِرگ drag shows را ممنوع کرده و جامعه تراجنسیتی را از تغییر جنسیت و شرکت در رویدادهای ورزشی محدود می کند. این اطلاعات برای این است که مسافران بتوانند تصمیمات آگاهانه ای در مورد مقصد سفر خود بگیرند. در خارج از کانادا، قوانین مربوط به گرایش جنسی، هویت جنسیتی، ابراز جنسیت و ویژگی های جنسی می تواند بسیار متفاوت از قوانین کانادا باشد.»

اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا (ACLU) اعلام کرد در حال پیگیری 494 لایحه ضد دگرباشان جنسی در ایالات متحده است. برخی از این لایحه ها، نمایش‌ درگ را ممنوع یا سانسور می‌کنند، برخی دیگر گنجاندن اطلاعات جنسیتی در اسناد هویتی دولتی را ممنوع کرده یا دسترسی به کتاب‌های مربوط به افراد و مسائل LGBTQ را محدود می‌کنند.

این توصیه پس از آن منتشر شد که بزرگترین سازمان حقوق دگرباشان جنسی در ایالات متحده، کمپین حقوق بشر (HRC)، در ماه می به سایر سازمان های حقوق مدنی پیوست و یک توصیه نامه سفر به فلوریدا صادر کرد.

News Editor
Author: News Editor