• چ. اکتبر 23rd, 2024

سه نوجوان مجروح به اورژانس بیمارستان‌های انتاریو رفتند، اما با درهای بسته مواجه شدند

WINDSOR, ONTARIO - JANUARY 18, 2017 - Patients line up down the hallway at Windsor Regional Hospital Emergency Dept. on January 18, 2017 in Windsor, Ontario. (JASON KRYK/Windsor Star) (SEE STORY BY DALSON CHEN)

کمبود خدمه در بیمارستان‌های انتاریو و بسیاری از شهرهای دیگر کانادا مدتهاست دردسر ساز شده و بسیاری از بیماران را در معرض خطر قرار داده است.

به گزارش سی‌تی‌وی نیوز کانادا، افزایش تعداد بسته شدن مراکز اورژانس در سراسر کشور بار دیگر بیماران را دچار آسیب کرد. سه نوجوان که در تاریخ ۳۰ جولای به ضرب چاقو دچار جراحت شده بودند توسط یک راننده ناشناس به یکی از بیمارستان‌های انتاریو رسیدند و متوجه شدند که بخش اورژانس بسته شده است. این نوجوانان در جشن تولد شانزده سالگی یکی از دوستانشان شرکت کرده بودند و به ترتیب ۱۵، ۱۶ و ۱۷ ساله بودند. خوشبختانه این افراد در نهایت به بیمارستان دیگری در ۲۰ کیلومتری مکان قبلی منتقل شدند.

«جیم گرین»، شهردار مرکزی هورون، جایی که بیمارستان کلینتون در آن واقع شده است، گفت: «این مسئله‌ی مرگ و زندگی است. تعطیلی مداوم بیمارستان‌های انتاریو  واقعا خطرناک است. دیر یا زود ممکن است اتفاق ناگواری رخ دهد و به قیمت جان یک نفر تمام شود و این بار هم بسیار نزدیک بود.»

سه نوجوان مجروح به اورژانس بیمارستان‌های انتاریو رفتند، اما با درهای بسته مواجه شدند

این اتفاق تنها یک مورد از موارد این چنینی کشور کانادا در سال ۲۰۲۳ بوده است. این آمار به قدری بالا بوده که سی‌تی‌وی نیوز کانادا در جوامع روستایی حداقل ۱۲۸۴ مورد تعطیلی را گزارش کرده است. البته گفتنی است که این عدد تقریبی است و ممکن است از این هم بیشتر باشد. «آلن دراموند»، پزشک اورژانس بیمارستان‌های انتاریو در این باره گفت: «مطمئنا این بیشترین آمار بسته شدنی است که تا به حال دیده‌ایم. متاسفانه هیچکس این آمار را جدی نمی‌گیرد. وقفه‌های خدماتی بیمارستان‌های انتاریو در سال‌های گذشته نادر و به برخی از مناطق خاص محدود بوده است. اما از آنجایی که گزارشات اخیر حاکی از آن است که تا سال ۲۰۲۲ حدود ۷.۱ میلیون کانادایی به مناطق روستایی نقل مکان کرده‌اند، این تعطیلی‌ها ممکن است سلامت بسیاری از افراد را به خطر بیاندازد. این نوع تعطیلی‌ها در نهایت نشان می‌دهد که دولت نتوانسته است وظیفه خود را در قبال کانادایی‌هایی که باید به مراقبت‌های اضطراری با کیفیت دسترسی داشته باشند، عملی کند.»

این شرایط واقعا مرگ و زندگی افراد را تعیین می‌کند. تصور کنید که در یک وضعیت اضطراری باید به یکی از بیمارستان‌های انتاریو دسرسی داشته باشید که باز باشد و خدمات بهداشتی ارائه دهد. اگر فردی دچار سکته مغزی یا حمله قلبی شده باشد، باید چه کاری انجام بدهد؟

دکتر «دیوید ساویج»، پزشک اورژانس بیمارستان‌های انتاریو در این باره گفت: «بسته شدن اورژانس در مراکز درمانی شهرهای کوجک دسترسی بیماران به مراقبت‌های اورژانسی و به طور کلی مراقبت‌های اولیه هم قطع می‌کند. طبق آماری که من در حال حاضر دارم در سال ۲۰۲۲، ۸۴۸ مورد تعطیلی در انتاریو وجود داشته است و امسال هم تا ۳۱ آگوست شاهد 498 مورد بوده‌ایم. این تعطیلی‌ها در نهایت واقعا ممکن است مشکل‌ساز شوند. به طور مثال، بیماران شمال انتاریو برای یافتن مراکز خدمات اورژانسی باید بیش از ۱۰۰ کیلومتر بروند که این واقعا ممکن است مرگ و زندگی‌شان را تعیین کند.»

دراموند در ادامه گفت: «من ۴۵ سال است که مشغول طبابت بوده‌ام و امسال بدترین سالی است که تا به حال دیده‌ام. تعداد تعطیلی اورژانس‌ها در حال حاضر واقعا بی‌سابقه است و دولت‌ها هم وانمود می‌کنند که این مسئله واقعا عادی است و قرار است به زودی رفع شود.»

به گفته‌ی کارشناسان، تعطیلی اورژانس‌ بیمارستان‌های انتاریو  احتمالا همچنان ادامه خواهد داشت. مشکل اصلی در واقع پیدا کردن افرادی است که بتوانند در این مناطق مشغول به فعالیت شوند و کانادا در حال حاضر با کمبود پرستار مواجه است. ساویج در ادامه گفت: «متاسفانه هیچ راه‌حل آسانی برای فرستادن پرستاران آموزش دیده به بخش‌های اورژانس بیمارستان‌های انتاریو  وجود ندارد. خدمات بهداشتی یکی از بزرگترین خدمات ارائه شده توسط دولت‌های استانی و فدرال است و آژانس‌هایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند پیش از وقوع همه‌گیری کووید درباره این مسئله هشدار داده بودند. افزایش جمعیت و بالا رفتن سن میانگین ساکنان کانادا در نهایت دو عامل اصلی بروز این اتفاق است. یکی از گزارشات سال ۲۰۱۸ پیشبینی کرده بود که کانادا احتمالا تا سال ۲۰۲۳ دچار کمبود ۱۱۷ هزار و ۶۰۰ پرستار خواهد شد..»

انجمن پزشکی کانادا هم در سال ۲۰۰۸ تخمین زده بود که این کشور در آن زمان به ۲۶ هزار پزشک دیگر نیاز داشت که بتوانند تقاضای کانادایی‌ها را رفع کنند. با این حال، مقامات بهداشتی سراسر کانادا در حال حاضر در تلاشند تا بتوانند پرستاران بیشتری را استخدام کنند.

دکتر «تانیا سالیوان»، پزشک منطقه نوا اسکوشیا در این باره گفت: «ما باید با برنامه‌ریزی پیش برویم. افزایش پاداش برای ساعات اضافه کاری و بهبود ساعات و شرایط کاری چیزی است که می‌تواند پرستاران را به فعالیت در این نقاط تشویق کند.»

News Editor
Author: News Editor