• چ. اکتبر 23rd, 2024

ویزای دیجیتال کانادا تا پایان ۲۰۲۳ ارائه می‌شود

وزیر سابق مهاجرت کانادا، در جون ۲۰۲۳ بعنوان بخشی از استراتژی جدید جذب استعدادهای فناوری، این کشور را مقصدی برای دورکاری دیجیتال معرفی کرد. اگرچه ظاهرا این استراتژی جدید دیجیتال نومد بسیار جذاب است اما هنوز در مورد کارکرد آن اطلاعات خاصی ارائه نشده زیرا اداره مهاجرت در حال توسعه این استراتژی به یک استراتژی تمام‌عیار است.

ویزای دیجیتال نومد کانادا چیست؟
به گفته اداره مهاجرت، نومد دیجیتال به فردی می‌گویند که می‌تواند از هر جای جهان به شکل دورکار کار کند. تحت مقررات مهاجرتی کانادا، یک متقاضی دورکاری دیجیتال، ممکن است درحالیکه برای کارفرمای خارجی خود از راه دور کار می‌کند تا شش ماه با ویزای ویزیتوری به کانادا نقل‌مکان کند.

بنابراین این ویزا تنها یک ویزای ویزیتوری برای کار کردن افراد ماهری است که کارفرمای آنها (خارج از کانادا) مجوز کار کردن آنها را به صورت دورکار از هر جای جهان داده است.

هدف اداره مهاجرت این است که درخواست ویزاهای ویزیتوری را طی دو ماه از زمان ارائه درخواست برای ویزای دورکاری دیجیتال بررسی کند. متقاضیان دورکاری دیجیتال که ابتدا برای دورکاری وارد کانادا می‌شوند اگر از یک کارفرمای کانادایی پیشنهاد شغلی دریافت کنند می‌توانند تا سقف سه سال برای ورکپرمیت درخواست دهند.

اداره مهاجرت می‌گوید با طرف‌های دولتی و خصوصی در حال کار هستند تا بفهمند آیا سیاست‌های بیشتری برای جذب متقاضیان دورکاری دیجیتال به کانادا لازم است یا خیر.

شرایط ویزای دیجیتال نومد

هنوز الزامات و شرایط خاصی از سوی اداره مهاجرت اعلام نشده، اما فعلاً متقاضیان ویزای دیجیتال دورکاری می‌توانند با ارائه مدارکی از شغل فعلی شان در خارج کانادا و موافقت کارفرما یا شرکت مربوطه از طریق ویزای ویزیتوری وارد کانادا شوند.

متقاضیان دیجیتال نومد یا دورکاری افرادی هستند که می‌توانند آزادانه از راه دور و از طریق فناوری و اینترنت کارشان را انجام دهند. معمولا این افراد دارای مادی اندکی دارند و از راه دور و از هتل‌ها کافه‌ها کتابخانه‌های عمومی و غیره می‌توانند کار خود را انجام دهند.

News Editor
Author: News Editor