• چ. اکتبر 23rd, 2024

وزارت مسکن کانادا هیچ برنامه‌ای برای کاهش تعداد مهاجران نخواهد داشت

وزیر مسکن کانادا از بحران کمبود مسکن در این کشور خبر می‌دهد، رسانه هدهد در این مطلب از برنامه دولت برای مقابله با این بحران می‌گوید.

به گزارش سی‌تی‌وی،، وزیر مسکن کانادا اعلام کرده که دولت فدرال قرار نیست اهداف مهاجرتی خود را کنار بگذارد یا تغییر دهد و همچنان تا سال ۲۰۲۵ پذیرای ۵۰۰ هزار مهاجر خواهد بود. با این حال، کانادا همچنان باید تمام تلاش خود را بکند تا عرضه مسکن در کانادا را افزایش دهد.

«شان فریزر» در مصاحبه‌ای با سی‌تی‌وی نیوز گفت: «تغییر تعداد مهاجران آتی یا مطابقت آنها با ظرفیت مسکن کانادا مستقیما فرآیند مهاجرت کانادا را تحت تاثیر قرار خواهد داد. البته این بدان معنا نیست که ما اصلا نباید این کار را انجام دهیم. اما مسئله این است که اگر قرار باشد در نحوه عملکرد قوانین مهاجرتی کانادا دست ببریم، بهتر است این کار را به درستی انجام دهیم.»

فریزر گفت که او معتقد است دولت فدرال در مواجهه با برنامه‌های مهاجرت موقت خود باید دقت بیشتری داشته باشد. این برنامه در حال حاضر بر اساس تقاضا عمل می‌کند و محدودیت ظرفیت کانادا را در نظر نمی‌گیرد. با این حال، دقت بیشتر در اهداف و برنامه‌های مهاجرتی هم لزوما قرار نیست که با کاهش تعداد مهاجران صورت بگیرد. او خاطرنشان کرد که تقریبا نیمی از این افراد در کانادا اقامت موقت دارند و قرار نیست برای همیشه در این کشور باشند.

با این حال، فریزر گفت: «دولت فدرال برای حل این بحران کمبود مسکن کانادا باید با سایر ارگان‌های دولتی مشورت کند. تصمیم‌گیری درباره موسساتی که پذیرای دانشجویان بین‌المللی هستند در حیطه صلاحیت دولت‌های استانی است. البته این موسسه‌ها هم در اسکان افرادی که وارد کانادا می‌شوند، نقش مهمی دارند.» وی همچنین تاکید کرد که حل بحران کمبود مسکن کانادا نباید صرفا حول محور مهاجرت باشد و باید عوامل دیگری را در آن دخیل کرد.

فریزر افزود :«مهاجرت یکی از قوی‌ترین مزیت‌های رقابتی کانادا در اقتصاد جهانی است و این مسئله بسیار حائز اهمیت است.» جالب است بدانید که این شخص که پیش از این وزیر مهاجرت دولت فدرال بود در نوامبر ۲۰۲۲ اعلام کرد که ظرفیت پذیرش مهاجران کانادا در سال‌های آتی به شرح زیر خواهد بود:

  • ۴۶۵ هزار مهاجر در سال ۲۰۲۳
  • ۴۸۵ هزار مهاجر در سال ۲۰۲۴
  • ۵۰۰ هزار مهاجر در سال ۲۰۲۵

فریزر در آن زمان اعلام کرده بود که هدف اصلی این کار تضمین رونق اقتصادی کانادا، کمک به کسب‌وکارها و افزایش نیروی کار و جذب افراد ماهر در بخش‌های کلیدی از جمله مراقبت‌های بهداشتی و مشاغل تولیدی و فناوری بوده است. با این حال، دانشگاهیان، بانک‌های تجاری، سیاستمداران حزب مخالف و متفکران سیاسی پیش از این به دولت فدرال هشدار داده بودند که این آمار رویایی ممکن است بحران کمبود مسکن کانادا را تشدید کند. اقتصاددانان بانک TD هم گزارش داده بودند که اگر استراتژی فعلی مهاجرت ادامه پیدا کند، کمبود مسکن کانادا ظرف دو سال آینده ممکن است حدود دو و نیم میلیون واحد افزایش پیدا کند. شرکت The Canadian Mortgage and Housing Corporation نیز تخمین زده که کانادا برای حل بحران کمبود مسکن و عرضه واحدهای ارزان‌تر باید تا سال 2030 حداقل سه و نیم میلیون خانه دیگر بسازد.

البته باید اضافه کنیم فریزر قبلا گفته بود که تعیین سقف تعداد دانشجویان بین‌المللی مجاز به تحصیل در کانادا یکی از راه‌حل‌های پیش روی دولت فدرال خواهد بود که ارزش گفتگو خواهد داشت و در عین حال می‌تواند بحران کمبود مسکن کانادا را هم کمی بهبود ببخشد؛ اما در مصاحبه‌ای که با اخیرا سی تی وی داشت اعلام کرد که ترجیح می‌دهد تعداد دانشجویان ورودی تغییری نکند. او افزود: «این برنامه برای کانادا هم در کوتاه مدت و هم در بلند مدت مزایای خاص خودش را خواهد داشت. دولت فدرال و دولت‌های استانی باید در نهایت دانشجویان بین‌المللی که در حال حاضر تحت تاثیر بحران کمبود مسکن کانادا قرار دارند را در اولویت بگذارند و از آنها حمایت کنند. استقبال از افرادی که در اقتصاد کانادا سهم زیادی دارند ضروری است و من نمی‌خواهم این افراد را از دست بدهم.»

News Editor
Author: News Editor