• چ. اکتبر 23rd, 2024

وزارت بهداشت کانادا واکسن فایزر را برای زیرسویه اومیکرون تایید کرد

Close-up Of Meningococcal Vaccine With Syringe And Medicines

وزارت بهداشت کانادا استفاده از واکسن جدید فایزر-بایونتک کومیرناتی را برای افراد شش ماهه و بالاتر تایید کرد.

این سازمان روز پنجشنبه یک به روز رسانی در مورد واکسن mRNA، که برای زیرسویه XBB.1.5 اومیکرون فرموله شده است، ارائه کرد.

این آژانس فدرال در وب‌سایت خود گفت: «پس از بررسی کامل و مستقل شواهد، وزارت بهداشت کانادا تشخیص داد که این واکسن با الزامات ایمنی، اثربخشی و کیفیت دقیق ما مطابقت دارد.»

این دومین واکسن تایید شده توسط وزارت بهداشت است که زیرسویه اومیکرون را هدف قرار می دهد. این سازمان اوایل این ماه، اجازه استفاده از واکسن جدید اسپایک­وکس مُدرنا را صادر کرد.

وزارت بهداشت درباره واکسن فایزر گفت: «طبق برچسب محصول، دریافت این واکسن تک دوز برای افراد پنج سال و بالاتر، بدون توجه به سابقه واکسیناسیون کووید-19 مجاز است. نوزادان و کودکان بین شش ماه و کمتر از پنج سال که قبلاً واکسن کووید-19 را دریافت نکرده‌اند باید سه دوز دریافت کنند. در صورتی که قبلا یک دوز دریافت کرده اند، اکنون باید دو دوز واکسن دریافت کنند.»

این تاییدیه واکسن در حالی صورت می‌گیرد که به گفته مقامات بهداشتی، تعداد ابتلا به کووید-19 دوباره در حال افزایش است، آن هم درست در فصل پاییز و زمستان که ویروس های سینسیشیال تنفسی و آنفولانزا ظهور می کنند.

وزارت بهداشت همچنین در حال بررسی یک گزینه غیر mRNA از نواوکس است، که زیرسویه XBB.1.5 اومیکرون را برای افراد 12 سال و بالاتر نیز هدف قرار دهد.

News Editor
Author: News Editor