• چ. اکتبر 23rd, 2024

آیا نوشیدن الکل در پارک‌های تورنتو قانونی می‌شود؟

با اتمام طرح آزمایشی آزاد بودن نوشیدن الکل در پارک‌های تورنتو و موفقیت در اجرای آن این سوال مطرح است که آیا این طرح می‌تواند دائمی اجرا شود؟

امروز (دوشنبه) آخرین روز اجرای طرح آزمایشی آزاد بودن نوشیدن الکل در ۲۷ پارک تورنتو است و پس از آن دوباره نوشیدن الکل در این پارک‌ها ممنوع می‌شود.

به گزارش  لاگتو، این طرح در فرهنگ نوشیدن الکل در تورنتو چه معنایی دارد؟ و آیا اجرای آن برای کسی اهمیت دارد؟ با توجه به اینکه نوشیدن الکل در پارک‌های بسیاری از شهرهای کانادا ممنوع است اجرای این طرح آزمایشی در پارک‌های تورنتو خیلی مهم است.

مشارکت ۲۷ پارک از ۱۵۰۰ پارک تورنتو در طرح آزمایشی 

آیا نوشیدن الکل در پارک‌های تورنتو قانونی می‌شود؟

در این طرح فقط ۲۷ پارک از ۱۵۰۰ پارک تورنتو مورد ارزیابی قرار گرفتند و اعضای شورای شهر تورنتو نیز در آن شرکت کردند.

«اریک هولمز»، مدیر روابط عمومی شهرداری تورنتو در این رابطه گفت: «تا زمانی که دولت فورد قانون سال ۲۰۱۹ را در رابطه با شرایط نوشیدن الکل در اماکن عمومی شهر تغییر ندهد هیچ چیز تغییر نمی‌کند ولی با اجرایی شدن آن تورنتو اولین شهر در انتاریو است که این کار را تحت چارچوبی جدید اجرا می‌کند.»

وی با بیان اینکه شکایاتی نیز در این مدت وجود داشت افزود: «در مجموع مردم مسئولیت نوشیدن الکل را در پارک‌های تورنتو را پذیرفته‌اند و از ایجاد این فرصت در پارک‌های منتخب راضی بودند.»

هولمز تصریح کرد: «در مرحله بعد پیش‌بینی می‌شود کارکنان شهرداری تورنتو در اوایل سال ۲۰۲۴ گزارش و پیشنهاداتی را در رابطه با اجرای این طرح در پارک‌های منتخب تورنتو ارائه دهند.»

اما هفته گذشته بررسی‌ها نشان داد که آزاد شدن نوشیدن مشروبات الکلی در اماکن عمومی برای مردم تورنتو چندان اهمیت ندارد، تمایلی برای حرف زدن در این رابطه ندارند و بیشتر روی فعالیت‌های دیگر متمرکز هستند.

بنابر این گزارش مصرف الکل از زمان اوج بیماری همه‌گیر کرونا کاهش یافته و فروش شراب و آبجو به پایین‌ترین حد خود در کانادا رسیده است.

News Editor
Author: News Editor