• چ. اکتبر 23rd, 2024

هشدار اوبر و لیفت نسبت به هزینه های بالاتر و زمان انتظار طولانی در تورنتو

Taxis and ride share drivers pick up and drop off fares at Union station, in Toronto, on Wednesday, August 24, 2022. (Christopher Katsarov/The Globe and Mail)

تورنتو پس از رای غافلگیرانه شورای شهر در روز چهارشنبه که شهردار اولیویا چاو (Olivia Chow) گفت به نفع کارکنان شرکت این اپلیکیشن‌ها و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای خواهد بود، تعداد خودروهای اوبر و لیفتی را که در خیابانهای آن کار میکنند را تا یک میزان معین ثابت نگه خواهد داشت.

اما مخالفان چاو هشدار دادند که این اقدام باعث افزایش قیمت سفر و چالش‌های حقوقی از سوی این شرکت‌های قدرتمند ارائه تاکسی خواهد شد.

این تصمیم که با حمایت چاو تصویب شد صدور مجوزهای جدید برای به اصطلاح “شرکت‌های حمل و نقل خصوصی” را در سطوح فعلی که به گفته کارکنان شهرداری تورنتو حدود ۵۲ هزار مجوز است ثابت نگه می‌دارد.

اگرچه این طرح تسریع می‌کند که این محدودیت تنها تا زمانی که کارکنان گزارشی در مورد تنظیم این صنعت در پایان سال ۲۰۲۴ ارائه کنند بر جای می‌ماند، اعضای شورایی که با این حرکت مخالف بودند پیش بینی می‌کنند که این اقدام دائمی خواهد شد.

خانم چاو در سخنرانی خود از ثابت نگه داشتن تعداد مجوزها و اجرای عجولانه آن دفاع کرد و استدلال کرد که اگر این تصمیم از قبل اعلام می‌شد باعث افزایش مجوزها می‌شد.

وی گفت که این سیاست با کاهش رقابت دستمزد رانندگان را که بسیاری از آنها کم درآمد رنگین پوست یا تازه وارد هستند افزایش می‌دهد و به مقابله با آلودگی ناشی از بخش حمل و نقل که مسئول تولید یک سوم گازهای گلخانه این شهر است کمک می‌کند.

اوبر کانادا در بیانیه‌ای بلافاصله پس از این رای گیری پیش بینی کرد که این امر “زمان انتظار و هزینه حمل و نقل مطمئن و ایمن را افزایش می‌دهد و با افزایش هزینه‌های زندگی، این امر هم به تورنتویی‌هایی که از این تاکسی‌ها استفاده می‌کنند و هم به کسانی که برای درآمد اضافی از طریق این تاکسی‌ها درآمد دارند ضربه می‌زند.”

News Editor
Author: News Editor