• چ. اکتبر 23rd, 2024

نگرانی کانادایی‌ها از تاثیر افزایش مهاجران بر مسکن در کانادا

افزایش قیمت‌ها و تامین مسکن در کانادا با قیمت مناسب همچنین افزایش مهاجران مسائلی است که باعث نگراین شهروندان کانادایی شده است.

مهاجران کانادا تعداد فزاینده‌ای از کانادایی‌ها بر این باور هستند که نرخ کنونی مهاجرت به کانادا بسیار بالاست و نگران تاثیر این روند بر وضعیت بغرنج مسکن در کانادا هستند.

به گزارش سی‌تی‌وی نیوز، نتایج یک نظرسنجی که توسط موسسه Environics در تورنتو انجام شده نشان می‌دهد از زمانی که روند پذیرش مهاجران در کانادا افزایش یافته، رویکرد مردم نیز بطور چشمگیری در این رابطه تغییر کرده بطوریکه تعداد کانادایی‌ها مخالف این روند نسبت به موافقین آن رو به افزایش است.

آیا مهاجران موجب بحران مسکن در کانادا هستند؟

این گزارش بیان می‌کند که این تغییر دیدگاه در استان‌های انتاریو و بریتیش کلمبیا و در میان افراد با درآمد بالا و کانادایی‌های نسل اول محسوس‌تر است. بر اساس این گزارش، تورم و هزینه زندگی، نرخ بهره و مسکن در کانادا اکنون سنگین‌ترین هزینه‌های زندگی را تشکیل می‌دهند.

نتایج یک نظرسنجی دیگر که توسط موسسه افکارسنجی نانوس تهیه شده بود نیز نشان داد مسکن در میان رای‌دهندگان کانادایی، پس از تورم دومین موضوع نگران‌کننده در کشور است.

نگرانی کانادایی‌ها از تاثیر افزایش مهاجران بر مسکن در کانادا

نظرسنجی نانوس در سپتامبر نیز نشان داد که نسبت کانادایی‌هایی که فکر می‌کنند کشور باید مهاجران کمتری را بپذیرد از ۴۰ درصد در سال ۲۰۲۰ به ۵۳ درصد در سپتامبر ۲۰۲۳ افزایش پیدا کرده است. سال گذشته، اتاوا اعلام کرد قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ سالانه به ۵۰۰ هزار فرد جدید در کانادا اقامت دائم بدهد.

در عین حال نظرسنجی جدید موسسه Environics نشان می‌دهد بسیاری از کانادایی‌ها نیز برای حضور مهاجران در جوامع محلی‌شان ارزش قائل هستند و هنوز درصد کمتری از کانادایی‌ها بر این باورند که مهاجران جوامع کانادایی را به مکان بدتری تبدیل می‌کنند و حضورشان بر قیمت مسکن در کانادا تاثیر منفی دارد .

این تحقیق همچنین نشان می‌دهد که نگرانی‌های کانادایی‌ها در مورد تأثیر مهاجرت بر مسکن در کانادا، بیشتر تحت تاثیر گزارشات منتشر شده در رسانه‌های ملی و منطقه‌ای در این باره است و اغلب خودشان تجربه مستقیم در این رابطه ندارند.

News Editor
Author: News Editor