• چ. اکتبر 23rd, 2024

اتاق بازرگانی کانادا و ائتلافی از انجمن‌های صنعتی به درخواست‌ها از دولت فدرال برای تمدید مهلت بازپرداخت وام‌های همه‌گیری کسب‌وکارهای کوچک از طریق برنامه حساب تجاری اضطراری کانادا (CEBA) پیوستند.

نامه‌ای که به کریستیا فریلند، وزیر دارایی کانادا، در روز دوشنبه ارسال شد، از او می‌خواهد تا مهلت بازپرداخت را تا دو سال دیگر یعنی تا پایان سال 2025 و یا دست کم یک سال به تعویق بیندازد و در عین حال به مشاغل اجازه دهد تا به بخش قابل بخشش حداکثر یک سوم وام‌های خود دسترسی داشته باشند.

تقریباً 49 میلیارد دلار از طریق این برنامه به حدود 900,000 کسب‌وکار پرداخت شد و سخنگوی دفتر فریلند در اوایل این ماه گفت که 21 درصد از کسب‌وکارها وام‌های خود را تا 31 می به طور کامل بازپرداخت کردند، یعنی هفت ماه زودتر از مهلت فعلی که 31 دسامبر است.

در طول همه‌گیری، این برنامه تا 60,000 دلار وام بدون بهره به مشاغل کوچک و غیرانتفاعی ارائه کرد، اما اتاق بازرگانی کانادا می‌گوید حدود نیمی از شرکت‌های دارنده وام CEBA هنوز کمتر از حد معمول درآمد دارند.

متیو هولمز، معاون ارشد سیاست و روابط دولتی اتاق بازرگانی، می‌گوید که کسب‌وکارهای کوچک و متوسط که بیش از همه از همه‌گیری آسیب دیده‌اند نباید در زمانی که با فشارهایی مانند نرخ بهره بالا، تورم و افزایش هزینه‌های نیروی کار مواجه هستند، جریمه شوند.

فدراسیون تجارت مستقل کانادا در این ماه اعلام کرد که تقریباً یک پنجم مشاغل کوچک بدون تمدید بازپرداخت وام CEBA، خود در معرض خطر تعطیلی قرار دارند.

News Editor
Author: News Editor