• چ. اکتبر 23rd, 2024

دفتر حافظ منافع ایران در واشنگتن از طرحی در کنگره آمریکا گفت که با تصویب آن سفر اتباع امریکایی و کانادایی به ایران ممنوع خواهد شد.

مهدی عاطف، سرپرست دفتر حافظ منافع ایران در واشنگتن نسبت به ارائه طرحی در کنگره آمریکا که در صورت تصویب، موجب ممنوعیت سفر اتباع امریکایی و کانادایی به ایران می‌شود، ابراز نگرانی کرد. وی با بیان این مطلب افزود: چنانچه این طرح در کنگره آمریکا تصویب شود، سفر همه اتباع امریکایی از جمله ایرانیان که دارای تابعیت آمریکایی هستند به ایران ممنوع و غیرقانونی اعلام خواهد شد. عاطف با اشاره به اقامت بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ایرانی در امریکا و کانادا اظهار داشت: بیش از ۹۰ درصد این افراد تابعیت دوگانه از جمله تابعیت ایرانی دارند.

الزام شهروندان کانادایی از کنگره امریکا

سرپرست دفتر حافظ منافع ایران در واشنگتن با تاکید بر اینکه این طرح مشمول شهروندان کانادایی نیز می‌شود، یادآور شد: این طرح چنانچه تصویب شود، نه تنها مشمول شهروندان آمریکایی بلکه شامل حال شهروندان کانادایی نیز خواهد بود و بر همین اساس در حال حاضر علاوه بر آمریکا، سفر اتباع کانادایی به ایران نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرد. عاطف با بیان اینکه تصویب این طرح برای ایرانیان مقیم امریکا و کانادا فاجعه‌بار خواهد بود، افزود: سالانه صدها هزار نفر از ایرانیان مقیم آمریکا و کانادا بدون هیچ مشکلی برای دیدار با خانواده‌هایشان به ایران می‌آیند و می‌روند و چنانچه این طرح در کنگره امریکا تصویب شود برای آن‌ها فاجعه خواهد بود. همچنین سالانه ۸ تا ۱۰ هزار نفر از شهروندان سایر کشورها که مقیم امریکا هستند، به ایران می‌آیند که با اجرای این طرح آن‌ها هم دچار مشکل می‌شوند. بنابر این گزارش، در همین راستا برخی از گروه‌های صلح‌طلب با حمایت دفتر سرپرست حافظ منافع ایران در واشنگتن درصدد هستند تا به هر شکل ممکن از تصویب این طرح جلوگیری کنند.

News Editor
Author: News Editor