• چ. اکتبر 23rd, 2024

ارزش پاسپورت کانادا بالاتر از ایالات متحده امریکا

پاسپورت جدید کانادا اخیرا در شاخص پاسپورت هنلی (Henley) رتبه ۶ را به دست آورده و ایالات متحده را که در جایگاه هفتم قرار دارد پشت سر گذاشته است.

این پیشرفت قابل‌توجه نشان‌دهنده قدرت خارجی کانادا و تعهد این کشور در فراهم کردن پویایی جهانی برای شهروندان است. اکنون مسافران کانادایی می‌توانند بدون ویزا به ۱۸۶ کشور جهان سفر کنند.

کانادا در ماه می از طرح جدید پاسپورت خود رونمایی کرد که در طراحی جدید اقدامات امنیتی جدیدی اجرا شده بود بر اساس شاخص هنلی در سال ۲۰۱۴ پاسپورت کانادا در صدر لیست و در جایگاه دوم قرار داشت.

اگرچه در سال ۲۰۱۶ به جایگاه ششم سقوط کرد و ۴ سال در همان جایگاه باقی ماند.

در دوران پاندمی ارزش پاسپورت به دلیل محدودیت‌های بهداشت عمومی و بسته بودن مرزها از جایگاه ششم به هشتم و نهم سقوط کرد اکنون بار دیگر ارزش پاسپورت به جایگاه پیش از پاندمی بازگشته است.

کانادا در ۶ جون ۲۰۲۳ به ۱۳ کشور دیگر اجازه داد که بدون ویزا یا با به کانادا سفر کند کشورهای جدید شامل پاناما، کاریبین آیلند، آنتینوگا و باربادوس، سنت کیتس و نویس، سنت لوسیا سنت وینسنت و گرنادینز، ترینیداد و توباگو، کاستاریکا، اروگوئه، آرژانتین، مراکش، تایلند و فیلیپین می‌باشد.

اکنون ۶۶ کشور و منطقه می‌توانند بدون ویزا به کانادا سفر کنند.

پاسپورت کانادا یکی از قدرتمندترین پاسپورت‌های جهان است تا سال ۲۰۲۳ کانادای‌ها می‌توانند بدون نیاز به ویزا به ۱۸۶ کشور جهان سفر کنند.

News Editor
Author: News Editor