• چ. اکتبر 23rd, 2024

انتقاد بابت تشویق دانشجویان به گرفتن کمک از بانک غذای کانادا

انتقادها از برخی از ویدئوهای آموزشی که توسط برخی ویدئوبلاگرها در یوتیوب و تیک‌تاک به دانشجویان کانادایی از جمله دانشجویان بین‌المللی در کانادا یاد می‌دهد چگونه از بانک‌های غذا، به رایگان مواد غذایی تهیه کنند، افزایش یافته است.

بانک‌های غذا در شهرهای مختلف کانادا با هدف تامین نیازهای اولیه تغذیه‌ای افراد کم‌توان و کم‌درآمد به فعالیت می‌پردازند و هزینه‌ی تامین مواد غذایی و نگهداری از این مراکز توسط کمک‌های مردمی و مخصوصاً شرکت‌های بزرگ و کمی هم بودجه‌ی دولتی تأمین می‌شود. نیروی انسانی مورد نیاز این مراکز نیز با کار داوطلبانه‌ی مردم انجام می‌شود.

این روزها اگر سری به یوتیوب بزنید، ده‌ها ویدئوی آموزشی خواهید دید که که توسط برخی از ویدئوبلاگرها تهیه شده و در آنها، شیوه دریافت بسته‌های غذایی رایگان از این مراکز را به دانشجویان کانادایی و مخصوصاً دانشجویان بین‌المللی ساکن در کانادا آموزش می‌دهند و حتی آنها را به این کار تشویق می‌کند. فقط در یک مورد، یک پست آموزشی در این زمینه در اکس (توئیتر) حدود نیم میلیون بازدیدکننده داشته است.

به نظر می‌رسد کمبود کار دانشجویی در کنار افزایش قابل‌توجه قیمت موادغذایی به دلیل تورم و همچنین افزایش شهریه‌ها، موجب شده برخی از دانشجویان به دنبال شیوه‌هایی این چنینی برای کاهش هزینه‌های خود باشند.

در مقابل انتقادات فراوان، عده‌ای هم پاسخ داده‌اند که بانک‌های غذا برای مواقع ضروری و سخت زندگی طراحی شده‌اند و اگر یک دانشجوی کانادایی مخصوصاً یک دانشجوی بین‌المللی که مجبور به پرداخت شهریه‌ی کامل است، خود را در وضعیت دشوار مالی دید، می‌تواند از خدمات این مراکز استفاده کند. آنها می‌گویند انتقادات باید متوجه کسانی باشد که از این امکان سواستفاده می‌کنند و علی‌رغم توانایی در تامین مایحتاج روزانه، از این روش برای کاهش هزینه‌های زندگی خود استفاده می‌کنند.

News Editor
Author: News Editor