• چ. اکتبر 23rd, 2024

اگر این بسته‌ها را دریافت کردید با پلیس تماس بگیرید

درپی مظنون شدن فردی به فروش آنلاین نیتریت سدیم و ترغیب افراد به خودکشی، پلیس مونترال از دستگیری یکی از ساکنان انتاریو خبر داد.

پلیس مونترال از آغاز تحقیقات در رابطه با ارسال بسته‌های نیتریت سدیم به منظور کمک یا مشاوره برای خودکشی توسط یک مرد انتاریویی خبر داد.

به گزارش سی‌بی‌سی، کنت لاو، ۵۷ ساله، در ماه مه پس از تحقیق پلیس مونترال در مورد دو مورد مرگ دستگیر شد.

اما با پیشرفت بررسی‌های اتهامات بیشتری در رابطه با وی مطرح شد و لاو اکنون با اتهام ۱۴ مورد مشاوره یا کمک به خودکشی در انتاریو مواجه است. به گفته پلیس مونترال وی گرداننده وب سایت‌های فروشنده مواد بالقوه کشنده و سایر لوازم خودکشی بوده است.

فروش آنلاین نیتریت سدیم در سراسر کانادا و بیش از ۴۰ کشور

نیتریت سدیم

پلیس مونترال در پی تحقیقاتی اعلام کرد که این فرد همچنین مظنون به فروش آنلاین نیتریت سدیم در سراسر کانادا و بیش از ۴۰ کشور جهان است. این ماده در صورت مصرف در دوزهای بالا می‌تواند مرگ‌آور باشد. بازرسان بریتانیایی نیز از شناسایی ۲۷۲ نفر از مشتریان محصولات عرضه شده در وب سایت‌های کنت لاو در کانادا این ماده خبر دادند که ۸۸ نفر از آن‌ها جان خود را از دست داده‌اند و به نظر می‌آید به این فرد مرتبط هستند. آن‌ها همچنین در حال بررسی انجام جنایاتی مشابه در انگلستان هستند.

سایر کشورهایی که در مورد ارتباط این فرد و نقش او در خودکشی شهروندانشان در حال تحقیق هستند عبارتند از ایالات متحده، نیوزلند، ایتالیا و ایرلند. اوایل ماه جاری گزارشی در تیک تاک منتشر شده که نشان می‌داد یک دانشجو و یک نوجوان در میان بیش از ۱۱۰ زندگی کوتاه‌شده با خودکشی در چندین کشور هستند که ظاهراً به این فرد دستگیر شده مرتبط هستند.

اکنون سرویس پلیس مونترال (SPVM) اعلام کرد که تحقیقات در این رابطه با با همکاری پلیس منطقه‌ای پیل آغاز کرده است. بنابر بیانیه SPVM توصیه، تشویق یا کمک به یک فرد برای خودکشی یک جرم بر اساس قانون کیفری است و مجازات آن حبس است.

بسته‌های ارسالی خطرناک و مشکوک به مونترال ممکن است نام شرکت‌های زیر را روی برچسب شان داشته باشند:

Academic/ACademic، Escape Mode/escMode، Imtime Cuisine، AmbuCA و ICEmac.

پلیس مونترال از مردم می‌خواهد هوشیار باشند زیرا این بسته‌ها ممکن است حاوی پودر نیتریت سدیم باشد که در صورت مصرف در دوزهای بالا می‌تواند باعث مرگ شود و اگر با دستکش استفاده نشود ممکن است باعث تحریک پوست شود.

ماموران پلیس مونترال همچنین از عموم مردم درخواست کردند در صورت دریافت چنین بسته هایی با پلیس 911 تماس گرفته و آنرا در اختیار پلیس قرار دهند.

News Editor
Author: News Editor