• چ. اکتبر 23rd, 2024

ایرکانادا هم مانند وست‌جت هزینه‌ی حمل چمدان را افزایش داد

FILE PHOTO: Air Canada planes are parked at Toronto Pearson Airport in Mississauga, Ontario, Canada April 28, 2021. REUTERS/Carlos Osorio/File Photo

ایرکانادا اعلام کرد هزینه‌‌ی حمل چمدان در پروازهای داخلی را ۵ دلار به ازای هر چمدان افزایش داده است. این اقدام مدت کوتاهی پس از اجرای این سیاست توسط شرکت هواپیمایی وست‌جت اتخاذ شد.

ایرکانادا از سال ۲۰۱۴ تاکنون هزینه‌‌ی حمل چمدان را ۴۰ درصد افزایش داده است.

منتقدان هدف شرکت‌های هوایی از این تغییر بهای خدمات را درآمدزایی بیشتر دانسته و منتظر واکنش مسافران هوایی پس از پرداخت هزینه‌های بالاتر هستند.

البته اگر مسافران نسبت به افزایش هزینه‌ی حمل بار اعتراض نکنند، خطوط هوایی ممکن است با پیامد دیگری روبه‌رو شوند. ممکن است از این پس مسافران بیشتری برای جلوگیری از پرداخت مبلغ فوق، بار خود را به طور مجاز به کابین هواپیما آورند درحالی‌که پیش از این به سادگی بارشان را تحویل داده و بدون وسیله وارد هواپیما می‌شدند.

در ضمن، این مسئله احتمالاً تنش‌ها را در طول سفر افزایش دهد و شرکت‌های هوایی شاهد دعوا بر سر یافتن جای خالی برای چمدان‌های دستی در کابین هواپیما باشند.

تجربیات پیشین نشان می‌دهد بسیاری از پروازها به دلیل جدل بر سر به دست آوردن فضای کافی برای چمدان‌های دستی در داخل کابین با تأخیر مواجه شده‌اند چراکه خطوط هوایی مجبور می‌شوند در آخرین لحظه، تعدادی از چمدان‌ها را مجدداً بررسی و به قسمت بار منتقل کنند.

ایرکانادا اکنون برای سفرهایی که بعد از ۲۷ فوریه رزرو شدند، بین ۳۵ تا ۴۲ دلار برای اولین چمدان در پروازهای اکونومی  استاندارد و اکونومی بیسیک به مقاصد آمریکای شمالی، کارائیب و آمریکای مرکزی، هزینه دریافت می‌کند.

وست‌جت نیز از ۱۴ فوریه مشابه این قیمت را از مشتریانش دریافت کرده و این هزینه اضافی در حالی اعمال می‌شود که تا چندی پیش، همه مسافران پروازهای داخلی می‌توانستند یک چمدان را به صورت رایگان حمل کنند. سخنگوی وست‌جت دلیل این افزایش را پایین نگه‌داشتن هزینه‌ی پایه‌ی پروازها برای همه‌ی مسافران دانسته است.

گفتنی است شرکت‌های مختلف هواپیمایی اعم از شرکت‌های ارزان از جمله فلر ایرلاینز نیز اخیراً علاوه بر افزایش هزینه‌ی حمل چمدان، چندین خدمات دیگر از جمله هزینه‌های تغییر و ابطال بلیت را افزایش داده که برخی از آن‌ها بیش از دو برابر بیشتر شده‌اند.

News Editor
Author: News Editor