• چ. اکتبر 23rd, 2024

بانک مرکزی کانادا نرخ بهره را افزایش نداد و آن را بدون تغییر در 5.0 درصد باقی گذاشت

بانک مرکزی کانادا امروز چهارشنبه، چرخه افزایش نرخ بهره خود را متوقف کرد و نرخ سیاستی خود را بدون تغییر در 5.0 درصد باقی گذاشت.

با این حال این بانک در بیانیه ای که همراه با این اعلامیه منتشر شد، اعلام کرد که “آماده است در صورت نیاز، و به دلیل”نگرانی در مورد تداوم فشارهای تورمی اساسی”، نرخ بهره را مجددا افزایش دهد.

نرخ تورم سالانه کانادا در ماه جولای از 2.8 درصد در ماه قبل به 3.3 درصد افزایش یافت. بانک مرکزی کانادا همچنین هشدار داد که انتظار دارد تورم در کوتاه مدت به دلیل افزایش قیمت بنزین قبل از کاهش مجدد، “بالاتر” رود.

تصمیم روز چهارشنبه به طور گسترده ای توسط اقتصاددانان کانادا پیش بینی شده بود چرا که اقتصاد این کشور نشانه هایی از کند شدن شدیدتری از آنچه بانک مرکزی در ابتدا پیش بینی کرده بود نشان داده است.

بانک مرکزی در بیانیه خود خاطرنشان کرد: مصرف کنندگان کمتر از کارت های اعتباری خود استفاده می کننن. این بانک همچنین اعلام کرد که کاهش رشد جهانی در چین، در کنار نشانه هایی از کاهش در بازار کار کانادا، از جمله عوامل حمایت کننده از تصمیم برای ثابت نگه داشتن این نرخ بوده است.

نرخ سیاستی بانک کانادا، هزینه وام برای وام دهندگان کانادایی را تعیین کرده و نرخ هایی را که مصرف کنندگان بابت بدهی هایی مانند وام مسکن پرداخت می کنند را، تعیین می کند.

یک کمپین افزایش سریع نرخ بهره از مارس 2022 تلاش کرده است تا اقتصاد کانادا را مهار کند و با تلاش برای افزایش هزینه‌ها، از افزایش تورم افسارگسیخته جلوگیری کند – هدفی که بسیاری از بانک‌های مرکزی در سراسر جهان در انجام آن مشترکند.

News Editor
Author: News Editor