• چ. اکتبر 23rd, 2024

دوره دانشجویی برای خیلی از ما یادآور روزهایی پر از مشکلات اقتصادی و بی‌پولی(!) است. اگر خودتان، همسرتان یا فرزندتان دانشجوست، خبر خوب اینکه با در نظر گرفتن یک سری توصیه‌های مالیاتی می‌توانید سالانه صدها دلار در هزینه‌هایتان صرفه‌جویی کنید.

برای نمونه، می‌توانید برخی از هزینه‌های تحصیلی‌تان را جزو هزینه‌های قابل‌قبول از نظر آژانس درآمد کانادا درج کنید تا از مالیات‌تان کاسته شود. امکان انتقال اعتبارهای مالیاتی به همسر یا والدین از دیگر ریزه‌کاری‌های مالیاتی مربوط به دانشجویان در کاناداست.

مطلب زیر که ترجمه فارسی مطلبی با همین محوریت در گلوب اند میل است، به ارائه یک سری راهکار برای بهره‌مندی از برخی معافیت‌ها و مزایای مالیاتی پرداخته است.
فاکتورهای مربوط به هزینه‌های تحصیلی را نگه دارید
برخی از هزینه‌هایی که طی دوره دانشجویی انجام می‌دهید را می‌توانید از مالیات‌تان کم کنید. برای مثال، هزینه‌های مربوط به ثبت‌نام، خرید تجهیزات مورد نیاز برای برخی درس‌ها و نیز دریافت کد دانشجویی از جمله مواردی هستند که می‌توانید جزو هزینه‌های قابل‌قبول اداره مالیات در فرم اظهارنامه مالیاتی‌ (Tax Return) درج کنید.
دقت داشته باشید که نمی‌توان همه هزینه‌های دوره تحصیل را از مالیات کسر کرد. به عنوان مثال، کتاب‌های درسی و لپ‌تاپ جزو هزینه‌های غیرقابل قبول توسط اداره مالیات هستند. البته برخی استان‌ها امکان کسر هزینه این اقلام از مالیات را می‌دهند.
روی هم رفته، بهتر است هر هزینه‌ای که انجام می‌دهید، فاکتورهایش (receipts) را در جایی بایگانی کنید تا در هنگام تکمیل اظهارنامه مالیاتی، موردی از قلم نیفتد.

هزینه اثاث‌کشی هم قابل کسر از مالیات است، به شرط اینکه …
هزینه اثاث‌کشی برای رفتن به مکانی جدید به منظور تحصیل (مثل اجاره کامیون یا اقامت کوتاه‌مدت پیش از استقرار کامل) از جمله هزینه‌هایی است که می‌توانید به اداره مالیات اعلام کنید. البته این اثاث‌کشی باید در مسافتی حداقل ۴۰ کیلومتری روی داده باشد و اینکه حتما باید در منطقه جدید محل سکونت و تحصیل‌تان، شاغل هم باشید تا بتوانید هزینه اثاث‌کشی را در اظهارنامه مالیاتی درج کنید.

News Editor
Author: News Editor