• چ. اکتبر 23rd, 2024

تصمیم دولت داگ فورد برای تغییر قوانین مربوط به فروش مشروبات الکلی در انتاریو

دولت نخست‌وزیر داگ فورد قصد دارد قوانین مربوط به نحوه فروش آبجو، شراب، سایدر و مشروبات الکلی در انتاریو را تغییر دهد. کارشناسان این صنعت پیش‌بینی می‌کنند که اقدامات دولت فورد بر نحوه فروش انواع الکل تأثیر خواهد گذاشت.

این تغییرات قریب‌الوقوع طیف وسیعی از ذینفعان را در مقابل یکدیگر قرار می‌دهد، زیرا شرکت‌های بزرگ سوپرمارکت، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، تولیدکنندگان غول‌پیکر آبجو و شراب، آبجوسازی‌های دستی و شراب‌سازی‌های کوچک، همگی برای داشتن بهترین معامله با یکدیگر رقابت می‌کنند.

دولت فورد ماه‌ها است که با عاملان این صنعت در مورد «مدرن‌سازی» رژیم فروش الکل در انتاریو، رایزنی‌های غیرعلنی دارد.

به گزارش سی‌بی‌سی، این اقدام فورد در حقیقت تحقق وعده کمپین انتخاباتی سال ۲۰۱۸ اوست که هنوز عملی نشده است. او وعده داده بود که فروشگاه‌های convenience store اجازه فروش آبجو و شراب را خواهند داشت.

بیشتر مذاکرات به این خلاصه می‌شود که چه کسی و چه مقدار فرصت کسب درآمد از فروشگاه‌های زنجیره تامین الکل را پیدا می‌کند. فروشگاه LCBO از ۷.۴ میلیارد دلار فروش در سال مالی ۲۰۲۳ـ۲۰۲۲ حدود ۲.۵ میلیارد دلار سود کرد. خرده‌فروشان، شراب‌سازی‌ها و آبجوسازی‌ها همگی به بخشی از آن امیدوارند. به‌عنوان مثال، به گفته کارشناسان این صنعت، تولیدکننده یک بطری معمولی شراب در انتاریو، در حال حاضر تقریباً ۳۰ تا ۴۵ درصد قیمت برچسب را دریافت می‌کند.

بزرگترین نگرانی قیمت‌گذاری کارخانه‌های آبجوسازی، میزان مالیات است. آنها می‌گویند انتاریو بالاترین مالیات را در بین استان‌های دیگر بر آبجوی دست‌ساز دارد. برای مثال، این نرخ در انتاریو هشت برابر بیشتر از کبک می‌باشد.

آن‌ها همچنین از دولت می‌خواهند که ۹ سنت هزینه زیست محیطی را که استان برای هر قوطی آبجو وضع می‌کند، حذف کند.

این صنعت فقط می‌خواهد مطمئن شود که برنامه‌ها و پشتیبانی‌هایی لازم برای رقابت در بازار آزاد وجود دارد. آن‌ها امیدوارند که دولت فورد تغییرات را به‌گونه‌ای ایجاد کند که کمکی به صنعت داخلی باشد.

زمانی که فورد وعده کمپین انتخاباتی خود مبنی بر اجازه‌دادن به فروشگاه‌های convenience store برای فروش آبجو و شراب را داد، این واقعیت را نادیده گرفت که انجام این کار باعث می‌شود استان با آبجوسازان بزرگ درگیر شود. به همین دلیل دولت از این طرح عقب‌نشینی کرد و منتظر ماند تا قرارداد عدم فروش مشروبات الکلی در فروشگاه‌های convenience store به تاریخ انقضای خود نزدیک شود.

در نتیجه، در اوایل سال ۲۰۲۶، درست قبل از انتخابات بعدی، که برای ماه جون همان سال برنامه‌ریزی شده است، زمینه برای اجازه فروش آبجو و شراب در فروشگاه‌های convenience store فراهم می‌شود.

News Editor
Author: News Editor