• چ. اکتبر 23rd, 2024

توزیع نابرابر ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی در کانادا

یک بازرسی جدید نشان می‌دهد که ایستگاه شارژر خودروهای برقی به صورت متعادل در کانادا توزیع نشده ونظارت لازم برای مدیریت آنها وجود ندارد.

یک بازرسی جدید نشان می‌دهد که برنامه‌های زیرساخت ملی برای نصب شارژر خودروهای برقی برای وسایل نقلیه مسافربری فقط در تعداد کمی از استان‌ها بسیار متمرکز است و هیچ داده‌ای برای مشاهده شکاف‌های موجود در سایر شهرها در دسترس نیست.

این گزارش یکی از چندین گزارشی است که «جری دیمارکو»، کمیسر محیط زیست فدرال، روز سه شنبه در مجلس عوام ارائه کرد. دمارکو گفت که خبر خوب این است که به نظر می‌رسد کانادا در مسیر رسیدن به هدف خود برای نصب ٣٣ هزار و  ۵٠٠ پورت شارژر خودروهای برقی تا سال  ٢٠٢۶ موفق عمل کرده است.

از ماه جولای، طرح ایجاد زیرساخت‌ها برای وسایل نقلیه بدون آلایندگی ساخت ٣٣ هزار و ٨٨ پورت شارژ را تایید و بودجه آن را تامین کرده است. دمارکو می‌گوید: «حدود  ١٣ درصد از آنها قبلاً عملیاتی شده بودند و بقیه قرار است تا مارس  ٢٠٢۶ راه اندازی شوند.»

توزیع نابرابر ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی در کانادا

 

با این حال، او توضیح می‌دهد که تقریباً  ٩ مورد از  ١٠ ایستگاه شارژر خودروهای برقی که برای ایجاد آن بودجه دریافت شده، در انتاریو، کبک یا بریتیش کلمبیا قرار دارند.

این بازرسی نشان می‌دهد که هیچ هدفی برای شناسایی مکانی که در آن نیاز بیشتر است، یا اطمینان از اینکه جوامع کم درآمد و مناطق روستایی و دورافتاده در این طرح قرار بگیرند، تعیین نشده است.

دمارکو می‌گوید این برای کانادایی‌ها حائز اهمیت است که بدانند ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی در دسترس آنهاست، چرا که در این صورت آنها می‌توانند تصمیم بگیرند که به وسایل نقلیه الکتریکی روی بیاورند. او گفت که با الزام کانادا مبنی بر اینکه تمام وسایل نقلیه مسافربری جدید فروخته شده باید تا سال  ٢٠٣۵ برقی شوند، هر کانادایی تحت تأثیر وجود یا عدم وجود زیرساخت‌های لازم برای شارژ خودرو قرار خواهد گرفت. دمارکو همچنین می‌گوید که این برنامه بر عملکرد ایستگاه‌ها پس از نصب نیز نظارت نمی‌کند.

در بازرسی دوم، کمیسر محیط زیست دریافت که دولت فدرال اهداف بلندی را برای جایگزینی ناوگان خودروهای خود با وسایل نقلیه بدون آلایندگی برقی در نظر گرفته است، اما دپارتمان‌‌هایی که بیشترین وسایل نقلیه را دارند به اندازه کافی این تغییرات را با سرعت انجام نمی‌دهند.

دیمارکو گفت کانادا قصد دارد از هر ١٠ خودروی ناوگان فدرال خود تا سال  ٢٠٣٠ حدود  ٨ خودرو را برقی کند، اما تا مارس ٢٠٢٢ ، تنها  ۵٨۶ خودرو از بیش از  ١٧ هزار خودرو با مدل‌های برقی جایگزین شده است.

بازرسی نشان می‌دهد که با نرخی که کانادا در حال انتقال ناوگان خود به خودروهای الکتریکی است، تا سال  ٢٠٣٠ تنها  ١٣ درصد، نه  ٨٠ درصد از خودروها الکتریکی خواهند بود.

«جاناتان ویلکینسون» وزیر منابع طبیعی گفت که با تمام توصیه‌های دیمارکو موافق است.

ویلکینسون گفت: «ما در واقع مدتی است که روی تعدادی از توصیه‌هایی که او ارائه کرده است، از جمله مواردی مانند اطمینان از توزیع گسترده‌تر ایستگاه شارژ خودروهای برقی در سراسر کشور، کار می‌کنیم.»

ویلکینسون گفت که او همچنین با حوزه خود در مورد اطمینان از قابلیت اطمینان ایستگاه‌های شارژ گفتگو کرده است.

News Editor
Author: News Editor