• چ. اکتبر 23rd, 2024

در پی یک دعوی حقوقی، برخی مشتریان بانک تی دی کانادا مشمول دریافت غرامت شدند

پس از به نتیجه رسیدن دعوی دسته جمعی علیه فیسبوک، این بار نوبت به بانک TD کانادا رسید و برخی از مشتریان مشمول دریافت غرامت خواهند بود.

اگر مشتری بانک TD کانادا هستید، ممکن است به واسطه توافق چند میلیون دلاری حاصل از دعوای دسته جمعی که اخیرا علیه این بانک کانادا تنظیم شده است، مشمول دریافت غرامت از این مبلغ ١۵.٩ میلیون دلاری باشید.

در ماه دسامبر، شرکت حقوقی Koskie Minky LLP اعلام کرد که یک توافق پیشنهادی برای یک دادخواست دسته جمعی در مورد هزینه‌های مکرر کارمزد وجوه ناکافی (NSF) حاصل شده است. این دادخواست ادعا می‌کرد که بانک TD از مشتریان هزینه‌های متعدد NSF دریافت کرده است، بدون اینکه اطلاع رسانی مناسبی مبنی بر این موضوع وجود داشته باشد. بانک TD این اتهام را رد کرده است، اما پس از میانجیگری‌های صورت گرفته در ماه اوت، این بانک به این توافق رسید که غرامت لازم را بپردازد.

غرامت پیشنهادی ١۵.٩ میلیون دلاری هنوز تایید نهایی نشده است، اما در ١٢ فوریه، جلسه استماع برای تصمیم گیری در مورد تایید شدن آن برگزار خواهد شد. در صورت تایید، بانک TD وجوه بدهکار را مستقیماً به حساب‌های بانکی اعضای واجد شرایط واریز می‌کند و این بدان معناست که اگر واجد شرایط هستید، لازم نیست برای دریافت آن جایی ثبت نام کنید.

کارمزد NSF زمانی دریافت می‌شود که شما چک برگشتی داشته باشد یا مشتری پرداختی را به بانک انجام دهد که به دلیل کمبود وجوه رد شده باشد.

در پی یک دعوی حقوقی، برخی مشتریان بانک TD کانادا مشمول دریافت غرامت شدند

تا زمان شروع شکایت و ارائه اسناد به دادگاه، بانک TD طبق ماده «قرارداد استاندارد بانکداری مصرف کنندگان» از مشتریان  ۴٨ دلار به ازای هر تراکنش هزینه دریافت کرده است. اما در برخی موقعیت‌ها، مشتریان با هزینه دوم NSF برای همان پرداخت رد شده مواجه می‌شدند و این دعوی حقوقی استدلال می‌کند که امکان تکرار هزینه‌های NSF برای یک پرداخت چیزی نیست که مشتریان به درستی از آن مطلع شده باشند.

این اقدام دسته جمعی برای اولین بار در سال ٢٠٢١ راه اندازی شد و در ٧ دسامبر توسط دادگاه عالی انتاریو تایید شد. این دعوی شامل افرادی در کانادا می‌شود که از  ٢ فوریه  ٢٠١٩ دارای حساب سپرده شخصی در بانک TD کانادا هستند یا بوده‌اند و در آن زمان از حسابشان کارمزد NSF کسر شده است.

اگرچه در صورت تایید غرامت پیشنهادی، وجوه به صورت خودکار واریز می‌شود، اما اعضای گروه واجد شرایط می‌توانند در صورت تمایل از دریافت این غرامت از بانک TD انصراف دهند.

شرکت Koskie Minsky LLP فرم‌های انصراف و همچنین فرم‌هایی برای ثبت اعتراض، در صورتی که می‌خواهید بخشی از گروه واجدین شرایط باقی بمانید اما به رقم غرامت پیشنهادی از طرف بانک TD کانادا اعتراض دارید، را در وب‌سایت خود قرار داده است. موعد پر کردن هر دو فرم تا  ٢۶ ژانویه است. اعتراضات در جلسه تصویب در فوریه بررسی خواهند شد.

News Editor
Author: News Editor