• چ. اکتبر 23rd, 2024

دستیابی متوسط اجاره بها در ماه آگوست به رکورد جدید

افزایش قیمت مسکن در کانادا بر افزایش اجاره بهای مسکن در کانادا نیز تاثیر گذاشته بطوری‌که ماه گذشته اجاره انواع مسکن رکورد جدید زده است.

بنابر جدیدترین گزارش وب‌سایت اجاره بهای مسکن در کانادا، اکنون میانگین اجاره مسکن در کانادا به رکورد بی‌سابقه ۲ هزار و ۱۱۷ دلار در ماه رسیده است.

به گزارش سی‌تی‌وی نیوز، بنا بر اعلام وب سایت Rentals. ca، بازار کانادا در رابطه با اجاره بهای مسکن درخواستی از مستاجران جدید به این رکورد جدید دست یافته است. داده‌های جدید حاکی از افزایش ۱.۸ درصدی اجاره بهای مسکن در کانادا به صورت ماهانه در ماه آگوست است.

به گفته‌ی دست اندرکاران این گزارش، اجاره مسکن در کانادا همراه با افزایش نرخ بهره و هزینه‌های فزاینده زندگی همچنان به سیر صعودی خود ادامه می‌دهد. اجاره بها مسکن در ماه جولای نیز با افزایش حدود ۱.۸ درصدی به میانگین ۲ هزار و ۷۸ دلار در ماه رسیده بود.

این معیار که بر اساس لیست‌های جدید تعیین شده  است، نه آنچه مستاجران در ماه پرداخت می‌کنند، بر چالش‌های مداومی که مستاجران در کانادا با آن‌ها مواجه هستند نیز افزوده است.

گزارش اخیر Rentals. ca نشان می‌دهد در حالی که نرخ تورم سالانه مستاجران جویای خانه‌های استیجاری در ماه آگوست امسال در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال ۲۰۲۲ کمتر بوده اما باز هم در ماه گذشته به بالاترین حد خود در چهار ماه گذشته رسیده است. بر اساس این گزارش، از ماه می ‌تا آگوست امسال اجاره بهای مسکن در کانادا شاهد افزایش ۵.۱ درصدی بوده که نشان می دهد بطور متوسط اجاره خانه  را ۱۰۳ دلار افزایش داده است.

بر اساس گزارش Rentals. ca، با وجود افزایش در ساخت و ساز آپارتمان‌های اجاره‌ای در کانادا در سال گذشته که بالاترین میزان از دهه ۱۹۷۰ تاکنون بوده اجاره بها همچنان قوی باقی مانده است .

وقتی صحبت از انواع اجاره آپارتمان به میان می‌آید، واحدهای یک خوابه با ۱۴.۸ درصد افزایش به میانگین ۱۸۸۰ دلار در ماه، بالاترین رشد سالانه را داشتند.

اجاره بهای مسکن در کانادا برای خانه‌های دو خوابه نیز به طور متوسط حدود دو هزار و ۲۳۳ دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد افزایش ۱۲.۳ درصدی بوده‌ در حالی که اجاره بهای آپارتمان‌های سه خوابه به طور متوسط به حدود دو هزار و ۴۴۸ دلار رسیده که نسبت به سال گذشته ۱۰.۶ درصد رشد داشته است.

News Editor
Author: News Editor