• چ. اکتبر 23rd, 2024

دولت هیچ برنامه فوری، برای کاهش تعداد دانشجویان بین‌المللی ندارد

در پی افزایش مهاجران به کشور کانادا و بحران کمبود مسکن حتی برای شهروندان کانادایی، دولت فدرال و وزیر مسکن «شان فریزر» بیان کردند که ویزای دانشجویی بین‌المللی باید در این کشور تحت کنترل قرار بگیرد.

دولت کانادا در نظر دارد برای مقابله با بحران مسکن سقف ویزای دانشجویی بین‌المللی را کاهش می‌دهد با این وجود دولت هیچ برنامه فوری برای کاهش تعداد ویزای دانشجویی بین‌المللی ندارد.

«شان فریزر»، وزیر مسکن با بیان این مطلب در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «کاهش سقف پذیرش دانشجویان بین‌المللی یکی از گزینه‌هایی است که اتاوا برای رسیدگی به کمبود مسکن در میان رشد انفجاری برنامه‌های مهاجرت موقت مانند برنامه دانشجویان بین‌المللی در نظر گرفته است.»

وی افزود: «برنامه دانشجویان بین‌المللی رشد زیادی داشته و سطح بی‌سابقه‌ای از تقاضا را در برخی موارد از جمله بازار کار بالا برده است همچنین با توجه به شرایط اقتصادی که در دو سال گذشته داشته‌ایم این رشد به شکل واضح‌تری در بازار مسکن قابل مشاهده است. »

«فریزر» با تاکید بر اینکه قصد ندارد تازه واردین را عامل بحران مسکن کشور بداند تصریح کرد: « این مسائل دهه‌ها توسط دولت‌های لیبرال و محافظه کار قبلی نیز مورد بررسی قرار گرفته است. دولتهای قبلی اصلا در رابطه با مسکن اجتماعی سرمایه‌گذاری‌های خوبی نکرده‌اند. »

ورود ۸۰۰ هزار دانشجوی خارجی تا دسامبر ۲۰۲۲

طبق داده‌های رسمی، تا دسامبر ۲۰۲۲، بیش از ۸۰۰ هزار خارجی با ویزای دانشجویی بین‌المللی فعال در کانادا وجود داشته است.

قرار است فریزر قبل از اینکه به طور جدی نسبت به سقف پذیرش تصمیم بگیرد، با دانشگاه‌های کانادا همکاری نزدیکی داشته و ابتدا در رابطه با وضعیت دانشجویان فعلی مطمئن شود.

به گفته وی این رسیدگی شامل برخی مواردی که در مسئولیت دانشگاه‌ها است ولی از آن سرباز زده‌اند نیز می‌شود زمانی که برخی از این مؤسسات را می‌بینید که پنج یا شش برابر ظرفیت‌شان ثبت نام کرده‌اند واقعا کارشان جای سوال دارد.

دولت هیچ برنامه فوری برای کاهش تعداد ویزای دانشجویی بین المللی ندارد

با این وجود شان فریزر، تاکید کرد که دولت فدرال هیچ برنامه فوری برای کاهش تعداد ویزای دانشجویی بین‌المللی ندارد و در این رابطه با «مارک میلر»، وزیر مهاجرت نیز صحبت خواهد کرد.

News Editor
Author: News Editor