• چ. اکتبر 23rd, 2024

ساکنان جنوب مرکزی بریتیش کلمبیا مجبور به تخلیه خانه‌های خود شده‌اند

مهار آتش‌سوزی‌های بریتیش کلمبیا نه تنها بهبود پیدا نکرده است بلکه این آتش‌سوزی‌ها غیر قابل کنترل شده و دولت این استان به مردم دستور تخلیه جدید از راه دریا را اعلام کرد.

دستور تخلیه ساکنان دریاچه آدامز به دلیل تهدید قریب‌الوقوع جان و مال آنها بوده و از تشدید آتش‌سوزی‌های بریتیش کلمبیا نشات گرفته است.

این دستور به تازگی برای 92 خانه در ساحل دریاچه آدامز در نزدیکی کاملوپس بریتیش کلمبیا صادر شده است. ساکنان این منطقه برای خروج باید از کشتی‌های تعبیه شده استفاده کنند و ظاهرا این کشتی‌ها تنها راه ورود و خروج ساکنان است. منطقه تامپسون نیکولا هم کمی بعد به این دستور اضافه شد و در پی آن 75 خانوار مجبور به تخلیه خانه‌های خود شدند. گفتنی است که محدوده شمالی پارک استانی Tsutswecw نیز تحت دستور تخلیه قرار گرفته است.

دریاچه آدامز یک منطقه تفریحی است که در 85 کیلومتری شمال شرقی کاملوپس بریتیش کلمبیا واقع شده است. «تریسی هیوز»، مسئول اطلاعات عمومی این ناحیه گفت: «این منطقه در واقع هیچ دسترسی جاده‌ای ندارد و تنها راه ورود و خروج ساکنان از طریق کشتی است. البته برخی از ساکنان در حال حاضر با استفاده از کشتی و قایق‌های شخصی خود موفق به خروج شده‌اند؛ اما بسیاری از افراد همچنان باید از کشتی‌های امدادی کمک بگیرند. متاسفانه ما در حال حاضر از تعداد دقیق افرادی که حکم تخلیه داشته‌اند، اطلاعی نداریم. علت این مسئله هم این است که این منطقه از حدود یک هفته پیش در حال هشدار بوده و به همین دلیل اشخاص زیادی در حال رفت و آمد بوده‌اند.»

این افراد پس از سوار شدن به کشتی، به اقامتگاه Quaaout در نزدیکی Chase بریتیش کلمبیا هدایت خواهند شد. هیوز همچنین اضافه کرد: «احتمالا بعضی از ساکنان تمایلی به تخلیه نداشته باشند؛ چون طی جلسه توجیهی که قبلا داشتیم اعلام کرده‌اند که خانه‌های خود را ترک نخواهند کرد. با این حال، ما نیاز داریم که مردم این دستورات را جدی بگیرند. این دستورات صرفا به منظور حفظ جان و مال خودشان بوده و نباید ساده از آن عبور کنند.»

هشدار تخلیه بدان معناست که ساکنان باید خودشان را بدون اطلاع قبلی برای تخلیه آماده کنند. دستور تخلیه هم نشان می‌دهد که ساکنان باید بلافاصله محل را ترک کنند.

آتش‌سوزی دریاچه آدامز از شب چهارشنبه حدود 25.27 کیلومتر مربع پیش رفته و احتمالا علت اصلی آن هم رعد و برق 12 ژوئیه است. با اینکه مسئولین با توجه به این اتفاق از قبل هشدار تخلیه داده بودند؛ اما هیوز می‌گوید که رفتار آتش از روز چهارشنبه تغییر چشمگیری داشته و همین موجب صدور دستور تخلیه شده است. وی همچنین افزود: «این آتش‌سوزی بعدازظهر چهارشنبه دود بسیار زیادی ایجاد کرد که حتی از اطراف Salmon Arm هم دیده می‌شد.»

بریتیش کلمبیا

سرویس آتش‌نشانی جنگلی بریتیش کلمبیا اعلام کرده است که نیروهای امدادی در تمام طول روز چهارشنبه مشغول به کار بوده‌اند، زیرا وضعیت آتش بدتر شده و بادی که از سمت شمال می‌وزید آن را به خانه‌ها نزدیک‌تر کرده است. در هشدار سازمان آتش‌سوزی نیز آمده است: «لطفا تا اطلاع ثانوی روی سطح دریاچه قایق‌سواری نکنید. اگر قایق‌سواران باعث ایجاد اختلال در عملیات امدادی شوند، ممکن است عملیات هوایی روز پنج‌شنبه هم تحت تاثیر قرار بگیرد.»

بیش از 100 نفر از ساکنان این منطقه شب چهارشنبه را بدون برق سپری کردند و مرکز خدمات آتش‌سوزی هم اعلام کرده که قطعی خطوط برق ممکن است این افراد را در معرض خطر قرار دهد. خوشبختانه تا کنون هیچ سازه‌ای در اثر آتش‌سوزی از بین نرفته است.

News Editor
Author: News Editor