• چ. اکتبر 23rd, 2024

پرونده فساد جنسی جفری اپستین بالاخره بسته شد

انتشار اسناد مهر و موم شده‌ی پرونده فساد جنسی جفری اپستین بالاخره به پایان رسید و تعداد زیادی از افراد را در موجی از حیرت فرو برد.

چندی پیش آخرین اسناد مهر و موم شده‌ی مربوط به پرونده فساد جنسی جفری اپستین که از دختران زیر سن قانونی سو استفاده کرده بود و در این بین هم با تعداد زیادی از سلبریتی‌ها و چهره‌های مشهور سیاسی شراکت کرده بود، منتشر شد. گفتنی است که این اسناد پس از شکایت «ویرجینیا گیفر»، کارمند اسبق جفری اپستین، حدود یک دهه بود که مهر و موم شده بودند. ظاهرا این زن در آن زمان اپستین را به سواستفاده جنسی از او متهم کرده و ترتیبی داده بود که از ۱۷ سالگی با مردانی از جمله شاهزاده اندرو بریتانیا رابطه جنسی داشته باشد.

دوست دختر سابق جفری اپستین

این اسناد همچنین شامل متن شهادت «گیسلین ماکسول»، دوست دختر سابق جفری اپستین بود که اصرار داشت گیفر اتهام دروغینی را به آنها وارد کرده است. البته باید اضافه کنیم که خود شخص اپستین هم در این روند با توسل به حق متمم پنجم خود از پاسخ به سوالات مقامات قضایی خودداری کرده است.

جالب است بدانید که نام شرکای فساد جنسی جفری اپستین پیش از این مهر و موم شده بود، اما از هفته گذشته به تصمیم یکی از مقامات قضایی نیویورک در دسترس عموم قرار گرفته است. گزارش کامل اسناد منتشر شده پرونده اپستین در نهایت به شرح زیر است:

اپستین یک سرمایه‌دار و مجرم جنسی است که در سال ۲۰۰۶ به پرداخت پول به دختران زیر سن قانونی برای داشتن رابطه جنسی با خودش و افراد مشهور شده بود. او در جریان محاکمه اولیه‌اش ۱۳ ماه را در زندان گذراند تا اینکه در سال ۲۰۱۹ همزمان با گزارش «میامی هرالد» موج عظیمی از خشم و نفرت را نسبت به خود برانگیخت و باعث شد تا دادستان‌های فدرال در نیویورک به او اتهام قاچاق جنسی وارد کنند و به همین ترتیب هم با حکم حبس مواجه شد. البته باید اضافه کنیم که جفری اپستین در جریان همین حکم هم خودکشی کرد و در نهایت در زندان جان باخت.

گفتنی است که دادستان‌های این پرونده همچنین اتهاماتی را علیه ماکسول که اکنون به دلیل کمک به اپستین در آزار جنسی دختران زیر سن قانونی در حال گذراندن محکومیت ۲۰ ساله خود است، مطرح کردند. ده‌ها زن تا کنون شهادت داده‌اند که جفری اپستین در خانه‌هایی که در نیویورک، فلوریدا، جزایر ویرجین و نیومکزیکو داشت از آنها سواستفاده جنسی کرده است.

آخرین اسناد منتشر شده مربوط به پرونده  فساد جنسی جفری اپستین شامل یک شکایت اعاده حیثیت است که گیفر در سال ۲۰۱۵ علیه ماکسول تنظیم کرد و در سال ۲۰۱۷ حل و فصل شد. در نظر داشته باشید که بیشتر این پرونده‌ها تا کنون به صورت مهر و موم شده در اختیار دادگاه قرار داشته، اما از زمانی که به دستور قاضی در دسترس عموم قرار گرفته توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است.

در نهایت، بیشتر شکایات موجود در این پرونده حول صحت ادعاهای گیفر بود که می‌گفت اپستین او را برای داشتن رابطه جنسی با میلیاردرها، سیاستمداران، خاندان سلطنتی و سران کشورهای مختلف به سراسر دنیا می‌فرستاده است.

پرونده فساد جنسی جفری اپستین بالاخره بسته شد

گیفر در ابتدا از ذکر اسامی افراد خاطی خودداری کرد. اما در یک پرونده قانونی در سال ۲۰۱۴ گفت که این افراد شامل شاهزاده اندرو، دیگر شخصیت‌های مهم خاندان سلطنتی که نامشان را نمی‌دانست، فرماندار نیومکزیکو، بیل ریچاردسون، رئیس یک هتل‌ زنجیره‌ای، چهره‌های مشهور دانشگاهی، سناتور سابق آمریکا، یکی از غول‌های مدلینگ فرانسه و آلن درشوویتز، پرفسور حقوق و نماینده جفری اپستین، بودند.

روشن است که تمام این افراد از پذیرش اتهامات وارده خودداری کردند. البته که گیفر در سال ۲۰۲۲ هم ادعاهایی که به درشوویتز وارد کرده بود را پس گرفت و گفت که ممکن است در شناسایی او اشتباه کرده باشد. وی همچنین افزود که در آن زمان بسیار جوان بوده و محیط هم استرس زیادی را به او وارد کرده است. درشوویتز هم پس از این تلاش کرد تا اسناد مربوط به شکایت گیفر را با استدلال اینکه بی‌گناه است در دسترس عموم قرار دهد. گیفر همچنین در سال ۲۰۲۲ شکایتی که علیه شاهزاده اندرو تنظیم کرده بود را پس گرفت و آن را فیصله داد.

News Editor
Author: News Editor