• چ. اکتبر 23rd, 2024

کانادا در حال بررسی یک برنامه درآمد پایه برای شهروندان خود می‌باشد

کانادا در حال برداشتن گام‌های کوچک خود به سمت یک برنامه درآمد پایه با هدف رفع فقر است.

کمیته مالی سنا در 17 اکتبر شروع به بررسی پیشنهاد سناتور کیم پیت برای یک برنامه درآمد پایه کرد. فشارها برای این برنامه پس از شیوع ویروس کرونا بیشتر شد، زیرا در آن زمان، کانادا ماهیانه 2000 دلار به شهروندان خود پرداخت می‌کرد.

درآمد پایه جهانی چیست؟

درآمد پایه جهانی پرداختی از طرف دولت است که تمام افراد بدون توجه به سطح درآمد یا نیاز خود آن را دریافت می‌کنند البته امروزه مفهوم آن به برنامه درآمد پایه‌ای که بسته به نیاز افراد مبلغ آن متفاوت خواهد بود تغییر کرده است.

مبلغ برنامه درآمد پایه چقدر است؟

بر اساس آمارها در آوریل ۲۰۲۱ تخمین زده شد که این برنامه تقریباً ۱۷ هزار دلار در سال برای خانواده‌های کم درآمد فراهم کرده و نرخ فقر را به نصف کاهش می‌دهد. البته این برنامه برای دولت فدرال ۸۵ میلیارد دلار هزینه در بر خواهد داشت.

استان کبک برنامه درآمد پایه خود را در ابتدای سال ۲۰۲۳ راه‌اندازی کرد و ماهانه مبلغ پایه ۱,۲۱۱ دلار به افراد با “توانایی محدود برای اشتغال” پرداخت می‌کند. کسانی که این مزایا را دریافت می‌کنند می‌توانند تا ۱۴,۵۳۲ دلار در سال درآمد داشته باشند.

گزارش‌های برنامه‌های آزمایش گذشته حاکی از اینند که کانادا ظرفیت ارائه این برنامه را دارد اما قصد دولت تنها این نیست که برنامه درآمد پایه را از سر بگیرد بلکه بحث بر سر برنامه‌هایی است که بهترین راهکار برای از بین بردن فقر باشند.

News Editor
Author: News Editor