• چ. اکتبر 23rd, 2024

داده ها نشان می دهند که تعداد نوزادان متولد شده در کانادا در سال گذشته و در بحبوحه پاندمی کووید-19 و کاهش نرخ باروری به کمترین میزان در 17 سال گذشته رسیده است.

گزارش مرکز آمار کانادا که روز سه شنبه منتشر شد، نشان داد که در سال 2022 تعداد 351679 تولد در سراسر این کشور ثبت شده که نسبت به سال قبل پنج درصد کاهش داشته است. این بیشترین کاهش ثبت شده در کانادا از سال 2005 به این سو بوده است.

گرچه تعداد تولدها در تمام استان ها و مناطق در سال گذشته کاهش یافته است اما نوا اسکوشیا با افزایش 12.8 درصدی در تعداد تولد مواجه بوده است. بیشترین کاهش در نوناووت بود که تعداد تولدها 11.8 درصد نسبت به سال 2021 کاهش یافته است.

کیت چوی، دانشیار جامعه‌شناسی دانشگاه وسترن، گفت: «کانادا نیز مانند بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته دیگر، طی چند سال گذشته شاهد کاهش روند تولد بوده است اما پاندمی کووید-19 بر برنامه‌های بسیاری از افراد برای بچه‌دار شدن تأثیر گذاشته است.»

او افزود: «علاوه بر پاندمی، هزینه های بالای زندگی نیز میزان تولدها را کاهش داده است. بچه دار شدن بسیار پرهزینه شده و در حال حاضر که همه چیز گران است، برای بزرگسالان جوان بسیار سخت است که به بچه دار شدن فکر کنند.»

کاهش نرخ زاد و ولد مشکلات پیری جمعیت را به دنبال خواهد داشت که این یک روند نگران کننده برای کانادا است.

از آنجایی که برخی از زوج ها به دلایل مختلف برنامه بچه دار شدن خود را به تعویق می اندازند، فریز کردن تخمک و سایر درمان های باروری در کانادا در حال افزایش است.

News Editor
Author: News Editor