• چ. اکتبر 23rd, 2024

یادداشت «محرمانه» جاستین ترودو در مورد شی ناشناس بر فراز آسمان کانادا

مشاهده اشیاء ناشناس در آسمان کانادا و ایالات متحده، موجب نگرانی عموم مردم و واکنش جاستین ترودو نخست وزیر وقت کانادا شد.

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا در ماه فوریه طی یادداشتی محرمانه به موضوع شی ناشناس دیده شده بر فرزا یوکان پرداخته است.

به گزارش سی‌تی‌وی نیوز، این یادداشت نگاهی اجمالی به واکنش دولت کانادا به شی ناشناسی که در ۱۱ فوریه بر فراز قلمرو یوکان در شمال کانادا شناسایی و ساقط شده بود دارد.

یوفا

جاستین ترودو در این این یادداشت محرمانه با بیان اینکه شی ناشناس دیده شده در یوکان، بیست و سومین مورد از به اصطلاح UAPها بوده که در چند هفته اول سال ۲۰۲۳ بر فراز آمریکای شمالی ردیابی شده آورده است: «نوراد کانادا این اشیاء را به صورت متوالی در سال شماره‌گذاری می‌کند تا هر شی شناسایی شده‌ای را که بلافاصله شناسایی نمی‌شود ردیابی کند.»

یوفا

در ادامه این یادداشت آمده است: «اکنون پس از دهه‌ها انکار و اخراج توسط مقامات ایالات متحده، پنتاگون، ناسا و قانون‌گذاران آمریکایی مواردی موسوم به «پدیده‌های ناهنجار ناشناس» یا «UAP»  اصطلاح رسمی برای آنچه که بیشتر به عنوان «اشیاء پرنده ناشناس» و «UFO» شناخته می‌شود) مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.  Object #23 نیز یکی از سه شی ناشناسی بود که در اوایل سال جاری توسط جت‌های جنگنده بر فراز آمریکای شمالی، بلافاصله پس از سرنگونی یک بالن مشکوک جاسوسی یا بالن‌های تحقیقاتی چینی در ۴ فوریه سرنگون شد. در حالی که این سه شی به طور عمومی شناسایی نشده اند، اما گزارش شده است که همه آن‌ها بسیار کوچکتر از دستگاه نظارتی ظاهری چینی با ارتفاع ۲۰۰ فوت بودند. جو بایدن ، رئیس جمهور آمریکا نیز در ۱۶ فوریه، گفت که این سه شی مرموز احتمالاً هیچ تهدیدی ندارند »

یادداشت محرمانه جاستین ترودو چه زمانی برای مقامات ارسال شد؟

یادداشت محرمانه جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا در ۱۴ فوریه به تعداد معدودی از مقامات کشور ارسال و توسط جودی توماس، مشاور امنیت ملی جاستین ترودو و جانیس چارت، که بعدا دبیر شورای خصوصی کانادا شد امضا شد. دفتر شورای خصوصی کانادا یا PCO، یک مرکز متمرکز است که خدمات عمومی کشور را هدایت می‌کند و مسئول ارائه حمایت غیرحزبی از نخست وزیر کانادا و کابینه در هنگام اتخاذ تصمیمات سیاسی است.

شیء ناشناس دیده شده در یوکان که در بعدازظهر ۱۱ فوریه شناسایی شد، در همان روز توسط یک جت جنگنده F-22 ایالات متحده سرنگون شد. در آن زمان مقامات آن را به عنوان یک «بالون مشکوک» توصیف کردند که به شکل «استوانه ای» بود.

این یادداشت محرمانه پس از خارج شدن از اسناد طبقه بندی شده توسط یک منبع آگاه رسانه‌ای شد با این وجود هنوز دفتر جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا در رابطه با صحت آن اظهار نظر نکرده است.

News Editor
Author: News Editor