• چ. اکتبر 23rd, 2024

یک امدادگر کانادایی بر اثر حملات روسیه، در اوکراین کشته شد

A view shows the area near the regional administration building, which city officials said was hit by a missile attack, in central Kharkiv, Ukraine, March 1, 2022. REUTERS/Vyacheslav Madiyevskyy TPX IMAGES OF THE DAY

به گفته چندین سازمان امدادی در اوکراین، یک امدادگر داوطلب کانادایی صبح روز شنبه بر اثر حملات روسیه کشته شد.

گروه بشردوستانه Road to Relief در یک پست اینستاگرامی اعلام کرد که «آنتونی تونکو اینات» زمانی که همراه با سه داوطلب دیگر سوار اتومبیل بود، کشته شد.

یک گروه بشردوستانه دیگر با ادای احترام به این امدادگر گفت: «این مرد 58 ساله انتاریویی مردی شاد، دلسوز و سخت کوش بود که به تورنتو میپل لیفز عشق می ورزید.»

اینات و همکارانش در گروه Road to Relief در راه شهر ایوانیوسکی Ivanivske در منطقه باخومت بودند تا غیرنظامیان را نجات دهند. این منطقه در اوایل سال جاری و از زمان حمله نیروهای روسیه به این کشور در فوریه 2022، شاهد یکی از طولانی‌ترین و مرگبارترین نبردها در اوکراین بود.

اتومبیلی که اینات سوار آن بود، در خارج از شهر چاسیو یار Chasiv Yar مورد اصابت حملات روسیه قرار گرفت که در نتیجه آن، اتومبیل واژگون شد و در آتش سوخت.

بر اساس گزارش ها، روبن ماویک، پزشک داوطلب آلمانی و یوهان ماتیاس تیر، داوطلب سوئدی، به شدت مجروح و در بیمارستان بستری شدند. وضعیت اِما ایگوال، داوطلب اسپانیایی و مدیر این گروه هنوز مشخص نیست. با این حال، خوزه مانوئل آلبارس، سرپرست وزارت امور خارجه اسپانیا به رسانه های اسپانیایی گفت که مقامات مادرید تایید شفاهی مرگ ایگوال 32 ساله را دریافت کرده اند.

News Editor
Author: News Editor